Adamecz Anna

tudományos főmunkatárs, Oktatás-gazdaságtan és Munkapiac Kutatócsoport
adamecz.anna@krtk.elte.hu

Kutatási területek
Publikációk
Díjak, elismerések
Előadások
Tanulmányi utak
Tanulmányok
Munkahelyek
Felsőoktatási tevékenység
Nyelvtudás

Adamecz Anna az OTKA Posztdoktori Kiválósági Program ösztöndíjasaként 2019-től tagja a KRTK KTI Oktatás-gazdaságtan és Munkapiac munkacsoportjának. Közgazdaságtan doktori fokozatát a Közép-európai Egyetemen szerezte 2016-ban, dolgozatában oktatáspolitikai beavatkozások hatását vizsgálta. Korábban a Budapest Szakpolitikai Intézet vezető kutatója volt, illetve posztdoktorként kutatott a UCL-en, ahol továbbra is kutatási projektek résztvevője. Publikációi a Scandinavian Journal of Public Health, a Journal of Population Economics, az Oxford Review of Education és az Economics of Education Review című folyóiratokban jelentek meg.



Kutatási területek

Munkagazdaságtan
Oktatás
Generációk közötti mobilitás
Gender economics
Nem-kognitív készségek
Fertilitás
Társadalmi és oktatási mobilitás
Nemek közötti különbségek

Publikációk

Adamecz-Völgyi Anna, Ilieva R, Shure N (2025): Revisiting the Dunning-Kruger effect
Adamecz-Völgyi Anna, Kiss Hubert János (2025): Adolescent Core Self-Evaluation and Adult Interpersonal Trust
Adamecz-Völgyi Anna, Dickson M, Shure N (2025): The labour market returns to graduation - ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW 0272-7757 1873-7382. DOI: 10.1016/j.econedurev.2025.102701
Adamecz-Völgyi Anna, Lovász Anna, Vujić S (2025): Beyond the degree - REVIEW OF ECONOMICS OF THE HOUSEHOLD 1569-5239 1573-7152. DOI: 10.1007/s11150-025-09788-z
Adamecz-Völgyi Anna (2025): A tankötelezettség változásának hatásai
Adamecz-Völgyi Anna, Prinz D, Vujić S, Szabó-Morvai Ágnes (2025): Out of school and into trouble?
Adamecz-Völgyi Anna, Jerrim J, Pingault J-B, Shure N (2025): Peers, parents, and self-perceptions - JOURNAL OF POPULATION ECONOMICS 0933-1433 1432-1475. DOI: 10.1007/s00148-025-01087-2
Adamecz-Völgyi Anna, Ilieva R, Shure N (2025): Revisiting the Dunning-Kruger effect - JOURNAL OF BEHAVIORAL AND EXPERIMENTAL ECONOMICS 2214-8043 2214-8051. DOI: 10.1016/j.socec.2025.102362
Adamecz-Völgyi Anna (2025): A fiúk tényleg sokkal jobbak matekból? – A szülők is torzítják a lányok önértékelését, ami kihat karrierjükre is
Adamecz-Völgyi Anna, Lovász Anna, Vujić S (2025): Beyond the degree
Adamecz-Völgyi Anna, Lovász Anna, Vujić S (2024): Beyond the degree: fertility outcomes of 'first in family' graduates
Adamecz-Völgyi Anna, Henderson M, Shure N (2024): Intergenerational educational mobility – the role of non-cognitive skills - EDUCATION ECONOMICS 0964-5292 1469-5782. DOI: 10.1080/09645292.2023.2176826
Adamecz-Völgyi Anna, Shure N (2024): The underconfidence wage penalty
Adamecz-Völgyi Anna (2023): Longer schooling with grade retention - ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW 0272-7757 1873-7382. DOI: 10.1016/j.econedurev.2023.102487
Bárdits Anna, Adamecz-Völgyi Anna, Bisztray Márta, Weber Andrea, Szabó-Morvai Ágnes (2023): Precautionary Fertility
Bárdits Anna, Adamecz-Völgyi Anna, Bisztray Márta, Weber A, Szabó-Morvai Ágnes (2023): Precautionary Fertility
Adamecz-Völgyi Anna, Szabó-Morvai Ágnes (2023): Confidence in public institutions is critical in containing the COVID-19 pandemic - WORLD MEDICAL & HEALTH POLICY 2153-2028 1948-4682. DOI: 10.1002/wmh3.568
Adamecz-Völgyi Anna, Henderson M, Shure N (2023): The labor market returns to “first-in-family” university graduates - JOURNAL OF POPULATION ECONOMICS 0933-1433 1432-1475. DOI: 10.1007/s00148-022-00908-y
Adamecz-Völgyi Anna (2023): A túlzott önbizalom is segít a férfiaknak a csúcsra jutni
Adamecz-Völgyi Anna, Prinz D, Szabó-Morvai Ágnes (2023): A kötelező iskolalátogatási korhatár csökkentésének munkapiaci és gyermekvállalási hatásai
Adamecz-Völgyi Anna (2023): Első generációs diplomások Magyarországon
Adamecz-Völgyi Anna (2023): Diplomások a munkaerőpiacon: a nők nehezebb helyzetben vannak
Adamecz-Völgyi Anna, Isztin P (2023): Nobel-díjat ért a régi nagy kérdés: miért keresnek kevesebbet a nők, mint a férfiak?
Adamecz-Völgyi Anna (2022): Egy megváltozott munkaképességű álláskeresőket célzó munkaerőpiaci program értékelése
Csillag Márton, Adamecz-Völgyi Anna (2022): Early Activation in European Union Unemployment Insurance Programs. DOI: 10.1093/oso/9780190241599.003.0003
Adamecz-Völgyi Anna (2022): Oktatási reformok hatása kérdőíves adatokon. Befolyásolják-e a reformok a részvételt, a lemorzsolódást és a válaszadást? - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2022.11.1298
Adamecz-Völgyi Anna, Shure N (2022): The gender gap in top jobs – the role of overconfidence
Adamecz-Völgyi Anna (2022): Fiatalok az iskolában és a munkaerőpiacon a COVID-19-járvány alatt
Adamecz-Völgyi Anna, Shure N (2022): The gender gap in top jobs – the role of overconfidence - LABOUR ECONOMICS 0927-5371 1879-1034. DOI: 10.1016/j.labeco.2022.102283
Adamecz-Völgyi Anna, Bárdits Anna, Bisztray Márta, Szabó-Morvai Ágnes, Weber Andrea (2022): Foglalkoztatási sokkok hatása a születésekre és abortuszokra
Adamecz-Völgyi Anna, Henderson M, Shure N (2021): The labor market returns to ‘first in family’ university graduates
Adamecz-Völgyi Anna (2021): Is raising the school leaving age enough to decrease dropping out?
Adamecz-Völgyi Anna, Szabó-Morvai Ágnes (2021): Confidence in public institutions is critical in containing the COVID-19 pandemic
Adamecz-Völgyi Anna (2021): Is raising the school leaving age enough to decrease dropping out?
Adamecz-Völgyi Anna (2021): Teenage motherhood and the labour market
Adamecz-Völgyi Anna, Szabó-Morvai Ágnes (2021): Confidence in public institutions is critical in containing the COVID-19 pandemic
Adamecz-Völgyi Anna, Henderson M, Shure N (2021): Intergenerational educational mobility – the role of noncognitive skills
Adamecz-Völgyi Anna, Szabó-Morvai Ágnes (2021): Confidence in Public Institutions is Critical in Containing the COVID-19 Pandemic. DOI: 10.2139/ssrn.3867690
Adamecz-Völgyi Anna, Prinz D, Szabó-Morvai Ágnes, Vujić S (2021): The Labor Market and Fertility Impacts of Decreasing the Compulsory Schooling Age
Adamecz-Völgyi Anna, Henderson M, Shure N (2020): Is ‘first in family’ a good indicator for widening university participation? - ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW 0272-7757 1873-7382. DOI: 10.1016/j.econedurev.2020.102038
Henderson M, Shure N, Adamecz-Völgyi Anna (2020): Moving on up - OXFORD REVIEW OF EDUCATION 0305-4985 1465-3915. DOI: 10.1080/03054985.2020.1784714
Adamecz-Völgyi Anna, Henderson Morag, Shure Nikki (2020): The Labor Market Returns to 'First in Family' University Graduates
Adamecz-Völgyi Anna (2020): A tinédzserkori anyaság és a munkapiac
Adamecz-Völgyi Anna, Scharle Ágota (2020): Books or babies? The incapacitation effect of schooling on minority women - JOURNAL OF POPULATION ECONOMICS 0933-1433 1432-1475. DOI: 10.1007/s00148-020-00771-9
Adamecz-Völgyi Anna, Szabó-Morvai Ágnes (2020): Kik dolgoznak a frontvonalban?
Adamecz-Völgyi Anna, Scharle Ágota (2020): Books or babies? The incapacitation effect of schooling on minority women
Adamecz-Völgyi Anna (2019): Is there a glass ceiling in Hungary? Gender wage gap by educational attainment
Adamecz-Völgyi Anna, Scharle Ágota (2019): Books or babies? Incapacitation and human capital effects of extended compulsory schooling on the teenage fertility of ethnic minority women
Adamecz-Völgyi Anna (2019): The effects of teenage motherhood
Henderson Morag, Shure Nikki, Adamecz-Völgyi Anna (2019): 'First in Family' University Graduates in England
Adamecz-Völgyi Anna, Henderson Morag, Shure Nikki (2019): Is 'First in Family' a Good Indicator for Widening University Participation?
Csillag Márton, Adamecz-Völgyi Anna, Fertig M (2018): Early activation and employment promotion. DOI: 10.2767/085505
Adamecz-Völgyi Anna, Scharle Ágota, Adamecz-Völgyi Anna, Scharle Ágota (2018): The Effects of Increased Compulsory School Leaving Age on the Teenage Fertility of Roma Women, a Disadvantaged Ethnic Minority
Adamecz-Völgyi Anna, Bárdits Anna, Kertesi Gábor, Szabó-Morvai Ágnes (2018): Sokkok hatása a születési kimenetekre
Adamecz-Völgyi Anna (2018): Increased Compulsory School Leaving Age Affects Secondary School Track Choice and Increases Dropout Rates in Vocational Training Schools
Adamecz-Völgyi Anna (2018): A tinédzserkori gyermekvállalás hatása
Adamecz-Völgyi Anna, Csillag Márton, Molnár T, Scharle Ágota (2018): Might training programmes ease labour shortage? The targeting and effectiveness of training programmes organised or financed by local employment offices of the Hungarian Public Employment Service
Adamecz-Völgyi Anna (2018): Van-e üvegplafon Magyarországon? Nemek közötti bérkülönbség az iskolai végzettség függvényében
Adamecz-Völgyi Anna, Bördős Katalin, Lévay Petra, Scharle Ágota (2018): Impact of a personalised active labour market programme for persons with disabilities - SCANDINAVIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH 1403-4948 1651-1905. DOI: 10.1177/1403494817738421
Adamecz-Völgyi Anna, Csillag Márton, Molnár Tamás, Scharle Ágota (2017): Képzéssel a munkaerőhiány ellen? A munkaügyi központok által szervezett vagy finanszírozott képzések célzása és eredményessége
Scharle Ágota, Adamecz-Völgyi Anna, Alex Nunn (2017): Performance, accountability and links with benchlearning
Adamecz-Völgyi Anna (2016): Essays on the Evaluation of Educational Policies. DOI: 10.14754/CEU.2016.11
Adamecz-Völgyi Anna, Mosberger Pálma, Reizer Balázs (2012): Raj Chetty: Identifying the Impacts Of Economic Policy with Optimization Frictions. New Methods and Empirical Evidence - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X
Adamecz-Völgyi Anna (2008): Az olajár, az arany és a dollár-euró árfolyam összefüggései - FEJLESZTÉS ÉS FINANSZÍROZÁS 1589-3596
Adamecz-Völgyi Anna, Wiesel Iván (2006): India, mint világhatalmi tényező - FEJLESZTÉS ÉS FINANSZÍROZÁS 1589-3596

2018 - Munkaerőpiaci Tükör 2017
2023 - Munkaerőpiaci Tükör 2022
2023 - Anna Adamecz: Longer schooling with grade retention: The effects of increasing the school leaving age on dropping out and labour market success. Economics of Education Review 2023. doi: 10.1016/j.econedurev.2023.102487
2023 - Anna Adamecz, Morag Henderson and Nikki Shure: Intergenerational educational mobility – the role of non-cognitive skills. Education Economics 2023. doi: 10.1080/09645292.2023.2176826
2023 - Anna Adamecz-Völgyi and Ágnes Szabó-Morvai: Confidence in public institutions is critical in containing the COVID-19 pandemic.. World Medical & Health Policy 2023. doi: 10.1002/wmh3.568
2022 - Anna Adamecz-Völgyi and Nikki Shure: The gender gap in top jobs – the role of overconfidence. Labour Economics 2022. doi: 10.1016/j.labeco.2022.102283
2022 - Anna Adamecz-Völgyi, Morag Henderson and Nikki Shure: The Labor Market Returns to 'First in Family' University Graduates. Journal of Population Economics 2022. doi: 10.1007/s00148-022-00908-y
2020 - Anna Adamecz-Völgyi, Nikki Shure and Morag Henderson: Is 'First in Family' a Good Indicator for Widening University Participation? Economics of Education Review 2020. doi: 10.1016/j.econedurev.2020.102038
2020 - Morag Henderson, Nikki Shure and Anna Adamecz-Völgyi: Moving on up: ‘first in family’ university graduates in England. Oxford Review of Education 2020. doi: 10.1080/03054985.2020.1784714
2020 - Anna Adamecz-Völgyi and Ágota Scharle: Books or babies? The incapacitation effect of schooling on minority women. Journal of Population Economics 33/4, October 2020. doi: 10.1007/s00148-020-00771-9
2018 - Anna Adamecz-Völgyi, Katalin Bördős, Petra Lévay and Ágota Scharle: Impact of a personalised active labour market programme for persons with disabilities. Scandinavian Journal of Public Health 46(19_suppl):32-48. February 2018. doi: 10.1177/1403494817738421

Tanulmányok

2009-2016 Central European University, Economics, PhD
2004-2007 Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Economics, MA

Munkahelyek

2024 Social Research Institute, University College London (UCL), Assistant Professor of Economics
2022 Közgazdaságtudományi Intézet, Közgazdaság- és Regionális Tudományi KutatóközpontTudományos főmunkatárs
2019-2022 Közgazdaságtudományi Intézet, Közgazdaság- és Regionális Tudományi KutatóközpontTudományos munkatárs
2018-2023 Social Research Institute, University College London (UCL)Research Associate
2017-2018 Budapest IntézetVezető kutató
2016-2017 Magyar Nemzeti Bank, Mikroelemzés és alkalmazott közgazdasági kutatás, Főosztályvezető
2012-2016 Budapest IntézetVezető kutató
2007-2009 Közgazdasági elemzések osztály, Ecostat Kormányzati Gazdaság- és Társadalom-kutató IntézetOsztályvezető
2005-2007 Közgazdasági elemzések osztály, Ecostat Kormányzati Gazdaság- és Társadalom-kutató IntézetElemző közgazdász

Nyelvtudás

Angol, felsőfok
Olasz, passzív nyelvtudás
×

Kapcsolódó Tartalmak