Közgazdaságtudományi Intézet
  • Rólunk
    • Intézet
    • Kutatók
    • Kutatóközpont
    • Könyvtár
    • Adatbank
    • Állásajánlatok
  • Kutatás
    • Kutatócsoportok
    • Kutatási Témák
    • Projektek
    • Publikációk
    • Kiadványaink
    • • Munkaerőpiaci Tükör
    • • A közoktatás Indikátorkötete
    • • Verseny és szabályozás
    • • KTI könyvek
    • • Önálló kötetek
    • Műhelytanulmányok
    • RePec
  • Oktatás
    • Képzések
    • Predoktori és gyakornoki program
    • Doktori témavezetés
    • Kurzuskínálat
  • Események
    • Szemináriumok
    • Konferenciák
    • Műhelyek
  • Hírek és Média
    • Hírek
    • KRTK blog
    • Rólunk írták
    • Sajtókapcsolat
  • Kapcsolat
  • HU
  • EN
  • HU
  • EN
MTA Kiváló Kutatóhely
HUN - REN
  • Rólunk
    • Intézet
    • Kutatók
    • Kutatóközpont
    • Könyvtár
    • Adatbank
    • Állásajánlatok
  • Kutatás
    • Kutatócsoportok
    • Kutatási Témák
    • Projektek
    • Publikációk
    • Kiadványaink
    • • Munkaerőpiaci Tükör
    • • A közoktatás Indikátorkötete
    • • Verseny és szabályozás
    • • KTI könyvek
    • • Önálló kötetek
    • Műhelytanulmányok
    • RePec
  • Oktatás
    • Képzések
    • Predoktori és gyakornoki program
    • Doktori témavezetés
    • Kurzuskínálat
  • Események
    • Szemináriumok
    • Konferenciák
    • Műhelyek
  • Hírek és Média
    • Hírek
    • KRTK blog
    • Rólunk írták
    • Sajtókapcsolat
  • Kapcsolat

Keller Tamás

tudományos főmunkatárs, Oktatás-gazdaságtan és Munkapiac Kutatócsoport
keller.tamas@krtk.elte.hu

Kutatási területek
Publikációk
Díjak, elismerések
Előadások
Tanulmányi utak
Tanulmányok
Munkahelyek
Felsőoktatási tevékenység
Nyelvtudás

Keller Tamás PhD fokozatát a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte meg 2010-ben szociológiából. A TÁRKI tudományos munkatársa volt, majd Alexander von Humboldt posztdoktori ösztöndíjasként előbb a berlini Freie Universität Public Economics tanszékén, ezt követően pedig a WZB Berlin Social Science Center-ben dolgozott kutatóként. A CEU Institute for Advanced Study ösztöndíjasaként tért vissza Magyarországra. Jelenleg a Társadalomtudományi Központ (TK) Center for Educational and Network Studies teljes állású és a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont (KRTK) Közgazdaság-tudományi Intézetének fél állású tudományos főmunkatársa. Kutatási témája az oktatási egyenlőtlenségek mozgatórugóinak feltárása, különös tekintettel a családi háttér, a kortárs csoportok, valamint a nem-kognitív készségek hatására. Ebben a témában jelenleg számos nagymintás, előregisztrált terepkísérletet végez.

Curriculum Vitae

Google Scholar

Scopus

ResearchGate

Academia.edu

ORCID

Publons



Kutatási területek

Social Stratification
Social Inequalities in Education
Educational Policies
Policy Impact Evaluation
Peer Effects in Education

Publikációk

Kisfalusi Dorottya, Hermann Zoltán, Keller Tamás (2025): Discrimination in track recommendation but not in grading - EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW 0266-7215 1468-2672. DOI: 10.1093/esr/jcae044
Keller Tamás, Szakál P (2025): The positive effect of moral self-concept on fraudulent behavior and the need for moral cleansing. DOI: 10.1038/s41598-025-16403-9
Keller Tamás (2025): Teachers’ perceptions of students’ school performance. DOI: 10.1080/09645292.2024.2372558
Keller Tamás, Kiss Hubert János (2025): Who cheats? Adolescents’ background characteristics and dishonest behavior. DOI: 10.1177/02724316241256867
Keller Tamás (2025): The effect of positive feedback on primary school students’ academic self-concept. DOI: 10.1177/00016993241309552
Keller Tamás, Kiss Hubert János (2025): How Socioeconomic Status Differences Observable in Students' Delay of Gratification Evolved Over the Period of COVID-19-induced Online Education. DOI: 10.3311/PPso.21893
Keller Tamás (2025): Az információ szerepe a középfokú továbbtanulási döntésekben – randomizált információs terepkísérletek tanulságai
Keller Tamás, Kiss Hubert János, Szakál Péter Pál (2024): Endogenous Language Use and Patience. DOI: 10.1016/j.jebo.2024.02.013
Keller Tamás, Kiss Hubert János, Szakál Péter Pál (2024): Endogenous language use and patience
Elwert F, Keller Tamás, Kotsadam A (2023): Rearranging the Desk Chairs. DOI: 10.1086/724865
Keller Tamás (2023): No evidence of direct peer influence in upper-secondary track choice—evidence from Hungary. DOI: 10.1080/14616696.2022.2127828
Keller Tamás, Kim J, Elwert F (2023): Peer effects on academic self-concept. DOI: 10.1093/esr/jcad001
Keller Tamás, Szakál Péter Pál (2023): The Framing of Information Nudge Affects Students' Anticipated Effort. DOI: 10.1016/j.socec.2023.102012
Keller Tamás, Elwert F (2023): Feasible Peer Effects. DOI: 10.15195/v10.a28
Kiss Hubert János, Keller Tamás (2022): The short-term effect of COVID-19 on schoolchildren's generosity. DOI: 10.1080/13504851.2021.1893892
Keller Tamás, Jinho Kim, Felix Elwert (2022): Peer Effects on Academic Self-concept
Keller Tamás, Janky Béla, Boda Zsolt (2022): Group Norms and Policy Preferences
Keller Tamás (2022): No evidence of direct peer influence in upper-secondary track choice—Evidence from Hungary
Keller Tamás, Takács Károly, Elwert F (2022): Yes, You Can! Effects of Transparent Admission Standards on High School Track Choice. DOI: 10.1093/sf/soab111
Keller Tamás, Kiss Hubert János (2022): Individual characteristics do (not) matter in cheating. DOI: 10.2139/ssrn.4001278
Keller Tamás, Szakál Péter Pál (2021): Not just words! Effects of a light-touch randomized encouragement intervention on students’ exam grades, selfefficacy, motivation, and test anxiety
Keller Tamás, Takács Károly, Elwert F (2021): Yes, You Can! Effects of Transparent Admission Standards on High School Track Choice
Keller Tamás, Szakál Péter Pál (2021): Not just words! Effects of a light-touch randomized encouragement intervention on students’ exam grades, self-efficacy, motivation, and test anxiety. DOI: 10.1371/journal.pone.0256960
Keller Tamás, Kiss Hubert János (2021): Do exhausted primary school students cheat more? A randomized field experiment. DOI: 10.1371/journal.pone.0260141
Keller Tamás (2021): Attenuating the school context increases students’ academic self-concept. DOI: 10.17811/ebl.10.4.2021.416-423
Rohrer J M, Keller Tamás, Elwert F (2021): Proximity can induce diverse friendships: A large randomized classroom experiment. DOI: 10.1371/journal.pone.0255097
Keller Tamás, Kiss Hubert János (2020): The evolution of the relationship between delay of gratification and socioeconomic status during COVID-19-induced online education
Rohrer J M, Keller Tamás, Elwert F (2020): Proximity Can Induce Diverse Friendships
Kiss Hubert János, Keller Tamás (2020): The short-term effect of COVID-19 on schoolchildren’s generosity
Keller Tamás (2020): A hallgatói jellemzők feltárása érdekében adminisztratív adatösszekapcsoláson alapuló adatbázis elemzése
Keller Tamás, Kiss Hubert János, Számadó Szabolcs (2020): Cheating in primary school
Keller Tamás (2020): Differences in Roma and non-Roma students’ ratings of their peers’ popularity. DOI: 10.1007/s11135-020-00983-x
Elwert F, Keller Tamás, Kotsadam A (2020): Rearranging the Desk Chairs
Keller Tamás (2019): Caught in the Monkey Trap. DOI: 10.1007/s10902-018-9969-z
Keller Tamás, Takács Károly (2019): Peers that count: The influence of deskmates on test scores. DOI: 10.1016/j.rssm.2019.05.003
Keller Tamás (2018): Mighty oaks from little acorns? The role of self-assessment in educational transitions: mediation and moderation effects. DOI: 10.1080/02671522.2016.1225792
Keller Tamás (2018): Dare to Dream: A Vignette Survey on Self-Selection in Secondary Education Track Choice. DOI: 10.1177/1360780418757539
Keller Tamás (2018): The Mid-week Effect and Why Thursdays Are Blue. DOI: 10.13060/00380288.2018.54.3.411
Horn Dániel, Keller Tamás, Róbert Péter (2016): Early tracking and competition. DOI: 10.4337/9781785367267.00017
Keller Tamás (2016): Sticky assessments – the impact of teachers’ grading standard on pupils’ school performance. DOI: 10.1080/03055698.2016.1230047
Keller Tamás (2016): The Power of Family? Change in Academic Achievement After Breakdown of the Biological Family. DOI: 10.1080/10502556.2016.1220284
Keller Tamás (2016): If grades are not good enough—The role of self-assessment in the transition to tertiary education. DOI: 10.1016/j.ijer.2016.03.004
Keller Tamás (2016): Ha a jegyek nem elég jók.... DOI: 10.18414/KSZ.2016.1.62
Keller Tamás, Róbert Péter (2016): Inequality in educational returns in Hungary. DOI: 10.4337/9781785360459.00009
Horn Dániel, Keller Tamás (2015): Hungary: the impact of gender culture. DOI: 10.4337/9781784715038.00023
Keller Tamás (2015): Sticky assessments – the impact of teachers’ grading standard on pupils’ school performance
Keller Tamás (2015): The Power of Family? The Change in Academic Achievement after Breakdown of the Biological Family
Keller Tamás (2014): Gondolatok a kultúra méréséről és a mérés néhány következményéről
Keller Tamás (2014): Talented but unaware? An analysis of the role of self-assessment in educational transition
Keller Tamás, Neidhöfer Guido (2014): Who Dares, Wins? A sibling analysis of tertiary education transition in Germany. DOI: 10.2139/ssrn.2539089
Keller Tamás (2014): Megfogyva bár, de törve … Mérsékelten javuló mutatók, súlyosan növekvő politikai polarizáltság a magyar értékrendszerben, változások 2009 és 2013 között
Tóth István György, Keller Tamás (2013): Értékek 2013
Tóth István György, Keller Tamás (2013): Income Distribution, Inequality Perceptions, and Redistributive Preferences in European Countries. DOI: 10.11126/stanford/9780804778244.003.0007
Keller Tamás (2012): Hat állítás az elégedettség és a materiális aspirációk kapcsolatáról
Tóth István György, Keller Tamás (2012): Az újraelosztás iránti kereslet Magyarországon és nemzetközi összehasonlításban
Kolosi Tamás, Keller Tamás (2012): Megéri tanulni...? Származás, iskola, foglalkozás, kereset - utak és elágazások a rendszerváltást követően
Keller Tamás (2012): Javaslat a fenntartható fejlődés társadalmi indikátorainak mérésére
Keller Tamás, Róbert Péter (2011): Structural Components of Lifestyle and Beyond
Tóth István György, Keller Tamás (2011): Income Distributions, Inequality Perceptions and Redistributive Claims in European Societies
Keller Tamás (2011): Perceptions of poverty and the social climate in the European Union
Keller Tamás (2011): Intra-Generational social Class Mobility in Hungary Between 1992 and 2007
Keller Tamás (2010): Változás és folytonosság a vallásossággal kapcsolatban
Kolosi Tamás, Keller Tamás (2010): Kikristályosodó társadalomszerkezet
Keller Tamás, Medgyesi Márton, Tóth István György (2010): Analysing the link between measured and perceived income inequality in European countries
Keller Tamás (2010): Developing and testing a new measure of social climate
Keller Tamás (2010): Hungary on the world values map
Keller Tamás (2010): The long run effects of self-confidence on the labour market
Keller Tamás (2010): Az önbizalom kereseti hatása
Keller Tamás (2010): Magyarországi értéktérkép
Keller Tamás (2010): Magyarország a világ értéktérképén
Keller Tamás (2010): Self-confidence and Earning Inequalities
Keller Tamás (2009): A gazdasági erkölcsösséget szabályozó társadalmi normákról - normakövetés és normaszegés
Keller Tamás, Sik Endre (2009): The perception, the tolerance, and the practice of corruption
Keller Tamás (2009): On the Social Norms Regulating Economic Morality
Keller Tamás, Sik Endre (2009): A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata
Keller Tamás (2009): Magyarország helye a világ értéktérképén
Keller Tamás (2008): Értékrend és társadalmi pozíció
Kolosi Tamás, Tóth István György, Keller Tamás (2008): Nyertesek és vesztesek
Keller Tamás (2008): A modernizációs folyamat hatása az értékrendre
Keller Tamás (2008): Értékrend és társadalmi pozíció
Keller Tamás (2008): Létezik-e európai értékrend?
Keller Tamás (2008): Trendek az életszínvonallal való elégedettséget magyarázó tényezők időbeli alakulásában 1992 és 2007 között
Keller Tamás (2008): Optimizmus és depresszió: objektív helyzet és szubjektív állapot
Keller Tamás (2008): Az értékkoncepció - egy talált fogalom megtisztítása.
Keller Tamás (2008): Lét és tudat
Keller Tamás (2008): Fátum vagy nehéz örökség? Intergenerációs személyiségvonások szerepe a jövedelmek átörökítésében
Gábos András, Gál Róbert Iván, Keller Tamás (2007): A gyermeknevelés költségei és a társadalmi kompenzáció
Gábos András, Keller Tamás, Medgyesi Márton, Tóth István György (2007): Adótudatosság, fiskális illúziók és az állami újraelosztással kapcsolatos preferenciák 2007-ben Magyarországon
Keller Tamás (2007): A jóléti kiadások szintjének alternatív magyarázata
Keller Tamás (2007): A modernizációs folyamat hatása az értékrendre
Keller Tamás (2006): A hacker-etika
Keller Tamás (2006): A racionalizációs gondolat a társadalomtudományokban és az irodalomban
Keller Tamás (2004): Az 'Utas és holdvilág' - a társadalomtudományok felől
Keller Tamás (2004): Egy történet több nézőpontból (Gárdonyi Géza házasságáról)
Keller Tamás (2004): A létezés abszurditása Gárdonyi Géza regényeiben
Keller Tamás (2003): Három nemzedéket érintő vallási vizsgálat Sülysápon

2023 - Keller, Tamás, and Felix Elwert. 2023. “Feasible Peer Effects: Experimental Evidence for Deskmate Effects on Educational Achievement and Inequality.” Sociological Science 10: 806–29.
2023 - Elwert, Felix, Tamás Keller, and Andreas Kotsadam. 2023. “Rearranging the Desk Chairs: A Large Randomized Field Experiment on the Effects of Close Contact on Interethnic Relations.” American Journal of Sociology 128(6): 1809–40.
2023 - Keller, Tamás, Jinho Kim, and Felix Elwert. 2023. “Peer Effects on Academic Self-Concept: A Large Randomized Field Experiment.” European Sociological Review 39(5): 759–74.
2023 - Keller, Tamás, and Péter Szakál. 2023. “The Framing of Information Nudge Affects Students’ Anticipated Effort: A Large-Scale, Randomized Survey Experiment.” Journal of Behavioral and Experimental Economics 104(January): 102012.
2023 - Keller, Tamás. 2023. “No Evidence of Direct Peer Influence in Upper-Secondary Track Choice—Evidence from Hungary.” European Societies 25(1): 154–80
2022 - Keller, Tamás, Károly Takács, and Felix Elwert. 2022. “Yes, You Can! Effects of Transparent Admission Standards on High School Track Choice: A Randomized Field Experiment.” Social Forces 101(1): 341–68.
2022 - Kiss, Hubert János, and Tamás Keller. 2022. “The Short-Term Effect of COVID-19 on Schoolchildren’s Generosity.” Applied Economics Letters 29(9): 842–46.
2021 - Keller, Tamás, and Hubert János Kiss. 2021. “Do Exhausted Primary School Students Cheat More? A Randomized Field Experiment.” PLOS ONE 16(12): e0260141.
2021 - Keller, Tamás. 2021. “Attenuating the School Context Increases Students’ Academic Self -Concept.” Economics and Business Letters 10(4): 416–23.
2020 - Keller, Tamás. 2020. “Differences in Roma and Non-Roma Students’ Ratings of Their Peers’ Popularity: An Inquiry into the Oppositional Culture in Hungarian Schools with the Use of a Survey Experiment.” Quality & Quantity 54(4): 1233–55.
2019 - Keller, Tamás, and Károly Takács. 2019. “Peers That Count: The Influence of Deskmates on Test Scores.” Research in Social Stratification and Mobility 62: 100408.

Díjak, elismerések

2003 Köztársasági Ösztöndíj
2017 Bólyai János Ösztöndíj, adományozó: MTA
2017 Polányi Publikációs Díj, adományozó: Magyar Szociológiai Társaság
2018 Publikációs díj 2017, adományozó: MTA TK
2021 Bólyai Emléklap a kiemelkedő szakmai minősítéssel végzett Bólyai János Ösztöndíjjal támogatott kutatómunkáért 2017 és 2020 között
2021 Bólyai János Ösztöndíj, adományozó: MTA

Tanulmányi utak

2015 Alexander von Humboldt Research Fellowship, Freie Universität Berlin, Chair of Public Economics
2015 Alexander von Humboldt Research Fellowship, WZB – Berlin Social Science Center
2022 Visiting Fellowship at Berlin Social Science Institute

Előadások

RC28 Spring Meeting 2023, Paris, Sciences Po, 26 May 2023
Matching in Practice Workshop 2023, University of Lausanne, May, 15th – 16th 2023
The 29th annual workshop of the European Research Network on Transitions in Youth (TIY), Naples, 8-10 September 2022
RC28 Spring Meeting 2022, London, London School of Economics and Political Science, April 21-23, 2022.
Experiments in Education and Labor Market Research, Berlin, WZB, October 1, 2020.
Magyar Közgazdaságtudományi Egyesület XIV. éves konferencia 2020. december 21-22.
The 27th annual workshop of the European Research Network on Transitions in Youth (TIY), Maastricht, the Netherlands, 2 – 5 October 2019.
Experimental Methods in Social Stratification Research, Paris, Sciences Po, September 26th 2019.
XXVIII Meeting of the Economics of Education Association, Las Palmas de Gran Canaria, Spain, 27th-28th June 2019.
12th Annual INAS Conference 2019, HSE University at St. Petersburg, 31 May 2019
ISA RC28 Spring Meeting 2019, Goethe University of Frankfurt, 22 March 2019

Tanulmányok

1999-2004 Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Szociológia MA
2006-2010 Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia PhD

Munkahelyek

2020 Közgazdaság- és Regionális Tudományi KutatóközpontKözgazdaság-tudományi Intézet, Tudományos főmunkatárs
2019 Társadalomtudományi KutatóközpontSzámítógépes Társadalomtudomány – CSS-RECENS, Tudományos főmunkatárs
2017-2019 Oktatási HivatalFelsőoktatási Elemzési Főosztály, Kutató szakérő
2016-2019 Magyar Tudományos Akadémia Társadalomtudományi Kutatóközpont„Lendület” RECENS Kutatócsoport, Tudományos munkatárs
2006-2016 TÁRKI Társadalomkutatási KözpontKutató

Felsőoktatási tevékenység

Nyelvtudás

Angol, C1-es szint, University of Cambridge Language Exam
Német, C1-es szint, Goethe-Institut Berlin

Hírek

×
RCT Workshop

RCT Workshop

Hírek

Kapcsolódó Tartalmak

Magyar tudomány kategóriában Junior Prima Díjat kapott Ilyés Virág

Új tanulmány a kereskedelem tovagyűrűző hatásáról

Juhász Sándor és Lőrincz László a 4th European Conference on Social Networks c. konferencián

Biró Péter a Dr. Rapcsák Tamás Alapítvány 2019. évi díjazottja

Interjú Békés Gáborral a Cambridge University Pressnél megjelent könyve kapcsán

Megjelent Sziklai Balázs és Lengyel Balázs közös tanulmánya a Social Network Analysis and Mining folyóiratban

KTI Nyári Műhely 2024 – PROGRAM

Konferencia

Megjelent Kiss Hubert János cikke az Experimental Economicsban

Kutatás

A Mechanizmustervezés csoport workshopja a Magyar Transzplantációs Társaság kongresszusán

Hírek

Reizer Balázs MTA Prémium posztdoktori támogatást nyert

Hírek

Tenure-track Research Position at HUN-REN KRTK Institute of Economics

Állásajánlatok, Hírek, Kategorizálatlan

Madarász Aladár előadása a XX. századi híres magyar közgazdászok c. konferencián

Hírek

Reizer Balázs előadása a Royal Economic Society 2019. évi konferenciáján.

Hírek

Megjelent Fertő Imre, Štefan Bojnec és szerzőtársaik cikke az Agricultural Systems folyóiratban

Cikk

Csató Katalin: 10 éves a KRTK

Blog, Hírek

Főoldal

Kapcsolat

Kutatóknak

Adatvédelem

ELTE KRTK – Közgazdaságtudományi Intézet

Cím: 1097 Budapest Tóth Kálmán u. 4.

Telefon: (+36-1) 224 6700
E-mail: kti@krtk.elte.hu
Közgazdaságtudományi Intézet
©2025 ELTE KRTK – Minden jog fenntartva!