Hermann Zoltán a Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézetének tudományos munkatársa. 1996-ban a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem elvégzése után lett az intézet munkatársa. PhD fokozatát 2004-ben szerezte a Corvinus Egyetemen. 2000 óta az Országos Közoktatási Intézet kutatója. Tanított a Veszprémi Egyetemen és a Rajk László Szakkollégiumban. Kutatási területe az oktatás-gazdaságtan és a helyi közösségi gazdaságtan, ezen belül az iskolák működése és hatékonysága, az oktatási egyenlőtlenségek, a központi támogatások hatása és a helyi kormányzati szolgáltatások iránti kereslet.

Hermann Zoltán
senior research fellow, Economics of Education and Labour Research Group
hermann.zoltan@krtk.elte.hu
+36 30 816 42 67
Research topics
oktatásgazdaságtan
munkagazdaságtan
munkagazdaságtan
Publications
Csillag Márton, Hermann Zoltán (2025): The Role of Skills and Wages in Early Career Occupation Mobility
Hermann Zoltán, Kisfalusi Dorottya (2025): School segregation, student achievement, and educational attainment in Hungary - INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPARATIVE SOCIOLOGY 0020-7152 1745-2554. DOI: 10.1177/00207152231198434
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2025): Munkaerőpiaci tükör, 2023-2024
Hermann Zoltán (2025): Kompetencia-tesztpontszámok és a munkapiaci tapasztalat kereseti hozama – előzetes eredmények
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2025): Az általános és szakképzés hatása a készségekre, a lemorzsolódásra és a végzettség megszerzésére – a 2013-as szakképzési reform hatása
Kisfalusi Dorottya, Hermann Zoltán, Keller Tamás (2025): Discrimination in track recommendation but not in grading - EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW 0266-7215 1468-2672. DOI: 10.1093/esr/jcae044
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2024): A közoktatás indikátorrendszere 2023
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Hőnich H, Horn Dániel, Varga Júlia (2024): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2024): Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz
Boza István, Hermann Zoltán, Horn Dániel (2024): The pandemic, socioeconomic disadvantage and learning outcomes in Hungary
Hermann Zoltán, Horváth H, Kisfalusi Dorottya (2024): Are separate classrooms inherently unequal? The effect of within-school sorting on the socioeconomic test score gap in Hungary - ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW 0272-7757 1873-7382. DOI: 10.1016/j.econedurev.2024.102582
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2024): Occupational regulation and labour market fluidity in ten European Countries
Hermann Zoltán, Kertesi Gábor, Varga Júlia (2024): A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2024.4.353
Boza István, Hermann Zoltán (2023): A koronavírus-járvány és az iskolai teszteredmények egyenlőtlensége
Czaller László, Hermann Zoltán (2023): Return to skills and labour market size - REGIONAL STUDIES 0034-3404 1360-0591. DOI: 10.1080/00343404.2022.2112560
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2023): The effect of decreased general training on skills and dropout - evidence from a vocational school reform in Hungary - EDUCATION ECONOMICS 0964-5292 1469-5782. DOI: 10.1080/09645292.2022.2160432
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2023): 使用观察数据检验因果问题 - FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW 2415-9271 2415-928X
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2023): Kimutatták a kutatók: meglepő eredménye lett a magyar oktatási reformnak
Hermann Zoltán, Kertesi Gábor, Varga Júlia (2023): A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció
Hermann Zoltán, Kisfalusi Dorottya (2023): Iskolai szegregáció, tanulói teljesítmény és iskolai továbbhaladás Magyarországon
Hermann Zoltán, Semjén András (2023): Az oktatásirányítás és -finanszírozás központosításának hatása az oktatási egyenlőtlenségekre
Molnár Gyöngyvér, Hermann Zoltán (2023): Short- and long-term effects of COVID-related kindergarten and school closures on first- to eighth-grade students’ school readiness skills and mathematics, reading and science learning - LEARNING AND INSTRUCTION 0959-4752 1873-3263. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2022.101706
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Péntek Márta, Kovács Levente, Drexler Dániel András, Békésy Mariann, Gulácsi László (2023): Exploring a Markov Model Framework to Quantify Societal Preferences, Concerning Age and Severity of Disease, for Health Resource Allocation - ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 1785-8860 1785-8860. DOI: 10.12700/APH.20.8.2023.8.10
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia, Varga Júlia (2022): A közoktatás indikátorrendszere 2021
Czaller László, Hermann Zoltán (2022): Return to skills and urban size
Hermann Zoltán, Péntek Márta, Gulácsi László, Kopcsóné Németh Irén Anna, Zrubka Zsombor (2022): Measuring the acceptability of EQ-5D-3L health states for different ages - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-021-01424-8
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2022): Távoktatási tapasztalatok a koronavírus járvány idején
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2022): A kompetenciaeredmények hatása a munkaerőpiaci sikerességre - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2022.2.177
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2022): Oksági kérdések vizsgálata megfigyeléses adatokon : a 2021. évi közgazdasági Nobel-díjasok munkássága - HITELINTÉZETI SZEMLE 1588-6883 2416-3201. DOI: 10.25201/HSZ.21.1.141
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2022): Answering causal questions using observational data : achievements of the 2021 Nobel laureates in economics - FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW 2415-9271 2415-928X. DOI: 10.33893/FER.21.1.141
Hermann Zoltán, Horváth Hedvig, Lindner Attila (2022): Hitelességi forradalom a társadalomtudományokban - MAGYAR TUDOMÁNY 0025-0325 1588-1245. DOI: 10.1556/2065.183.2022.5.10
Hermann Zoltán (2022): Participation in education, drop-out rate and repetition in the first year of the Covid pandemic
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2022): Remote learning during the coronavirus pandemic
Hermann Zoltán, Molnár Gyöngyvér (2022): A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása a tanulói teljesítményekre
Hermann Zoltán, Horváth Hedvig (2022): Tanári eredményesség és tanár–diák összepárosítás az általános iskolákban. Empirikus mintázatok három magyarországi tankerület adatai alapján - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2022.11.1377
Zrubka Zsombor, Csabai István, Hermann Zoltán, Golicki Dominik, Prevolnik-Rupel Valentina, Ogorevc Marko, Gulácsi László, Péntek Márta (2022): Predicting Patient-Level 3-Level Version of EQ-5D Index Scores From a Large International Database Using Machine Learning and Regression Methods - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2022.01.024
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2021): Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadványból
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2021): Educational policies and the gender gap in test scores - RESEARCH PAPERS IN EDUCATION 0267-1522 1470-1146. DOI: 10.1080/02671522.2019.1678065
Hermann Zoltán, Semjén András (2021): The effects of centralisation of school governance and funding on inequalities in education
Hermann Zoltán (2021): Részvétel az oktatásban, lemorzsolódás és évismétlés a covid járvány első évében
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2021): Távoktatás a koronavírus járvány idején
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2021): The effect of hospitalisation on the school performance of children
Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2020): Introduction
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2020): The Hungarian Labour Market, 2019
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2020): The impact of reading and mathematics test results on future earnings and employment
Hermann Zoltán (2020): The impact of school tracks on student performance in upper-secondary education
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2020): Application to and admission into upper-secondary education
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Tordai D (2020): The effect of the 2013 vocational education reform on student achievement
Hermann Zoltán (2020): The impact of decreasing compulsory school-leaving age on dropping out of school
Hermann Zoltán (2020): Hány diákhoz nem jut el az online távoktatás?
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2020): A gyermekek kórházban töltött idejének hatása az iskolai eredményességre
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2019): A közoktatás indikátorrendszere 2019
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2019): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2019” című kiadványhoz
Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Bevezető
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Munkaerőpiaci tükör, 2018
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Előszó
Hermann Zoltán (2019): Gender gaps in test scores in international comparison
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2019): Szövegértési és matematikai kompetencia hatása a keresetre és foglalkoztatási esélyekre
Hermann Zoltán (2019): A középfokú iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2019): Jelentkezés és felvétel a középfokú oktatásba
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Tordai D (2019): A 2013. évi szakképzési reform hatása a tanulók kompetenciáira
Hermann Zoltán (2019): A tankötelezettségi korhatár csökkentésének hatása a lemorzsolódásra
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Brodszky Valentin, Gulácsi László, Péntek Márta (2019): QUANTIFYING THE ACCEPTABILITY OF HEALTH PROBLEMS IN DIFFERENT AGES USING THE EQ-5D-3L INSTRUMENT - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2019.09.2231
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Gulácsi László, Brodszky Valentin, Rencz Fanni, Péntek Márta (2019): Determinants of the acceptability of health problems in different ages - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-019-01060-3
Zrubka Zsombor, Beretzky Zsuzsanna, Hermann Zoltán, Brodszky Valentin, Gulácsi László, Rencz Fanni, Baji Petra, Golicki Dominik, Prevolnik-Rupel Valentina, Péntek Márta (2019): A comparison of European, Polish, Slovenian and British EQ-5D-3L value sets using a Hungarian sample of 18 chronic diseases - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-019-01069-8
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2018): A közoktatás indikátorrendszere 2017
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2018): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2017” című kiadványhoz
Hermann Zoltán (2018): Nemek szerinti tesztpontszám-különbségek nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán (2018): A családi pótlék iskolába járáshoz kötésének hatása az iskolába járásra és az iskolai teljesítményre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2018): Demographic replacement
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2018): Educational policies and the gender gap in test scores
Semjén András, Le M, Hermann Zoltán (2018): The Goals and Consequences of the Centralization of Public Education in Hungary - ACTA EDUCATIONIS GENERALIS 2585-741X 2585-7444. DOI: 10.2478/atd-2018-0015
Wouters Thomas, Hermann Zoltán, Haelermans Carla (2018): Demand for secondary school characteristics
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Gulácsi László, Brodszky Valentin, Rencz Fanni, Péntek Márta (2018): PRM171 - DETERMINANTS OF THE ACCEPTABILITY OF HEALTH PROBLEMS IN DIFFERENT AGES: EXPLORING A NEW APPLICATION OF THE EQ VAS - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2018.09.2290
Diallo A, Hermann Zoltán (2017): Does teacher gender matter in Europe?
Ghysels J, Hermann Zoltán, Rud I, Somers M (2017): The effect of increased general education in vocational schools
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2017): Demográfiai csere
Bakó Tamás, Hermann Zoltán, Varga Júlia, Molnár György, [MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet] (2016): A 2015-2016. évi munkaerőpiaci helyzet és a folyamatok várható alakulása, hatása a növekedésre és az államháztartásra
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2016): Állami, önkormányzati, egyházi és alapítványi iskolák
Shewbridge C, Godfrey K, Hermann Zoltán, Nusche D (2016): Lithuania 2016
Shewbridge C, Godfrey K, Hermann Zoltán, Nusche D (2016): OECD Reviews of School Resources: Lithuania 2016. DOI: 10.1787/9789264252547-en
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Kertesi Gábor, Kézdi Gábor, Köllő János, Varga Júlia (2015): Az érettségi védelmében
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): A közoktatás indikátorrendszere 2015
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): Technikai útmutató "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványhoz
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): Szemelvények "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványból
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2013): Iskolázási mikroszimulációs modell (ISMIK) - a népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2013): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán (2013): Are you on the right track?
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2012): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2012): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X
Hermann Zoltán (2012): Eredményesség, esélyegyenlőség és termelékenység a közoktatásban nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2011): How inequality of opportunity and mean student performance are related? A quantile regression approach using PISA data
Hermann Zoltán (2011): A tanári jellemzők hatása a tanulói teljesítményre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2011): A közoktatás finanszírozása
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2011): The effects of social capital on wage income - CORVINUS JOURNAL OF SOCIOLOGY AND SOCIAL POLICY 2061-5558 2062-087X
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2011): How are inequality of opportunity and mean student performance related? A quantile regression approach using PISA data - REGIONAL AND SECTORAL ECONOMIC STUDIES 1578-4460
Hermann Zoltán (2010): Az önkormányzatok költségvetési helyzete és a kompetenciamérési eredmények települések közötti különbségei
Hermann Zoltán, Imre Anna, Kádárné Fülöp J, Nagy M, Sági Matild, Varga Júlia (2009): Pedagógusok, az oktatás kulcsszereplői. Összefoglaló jelentés az OECD nemzetközi tanárkutatás (TALIS) első eredményeiről
Hermann Zoltán (2009): A tanítással kapcsolatos felfogás és a tanítási gyakorlat életkor szerinti különbségei nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán (2008): Hogyan értelmezzük az iskolarendszer minőségi mutatóit nemzetközi összehasonlításban?
Hermann Zoltán (2008): Bevezető
Hermann Zoltán (2008): Iskolai kiadási egyenlőtlenségek - KORMÁNYZÁS KÖZPÉNZÜGYEK SZABÁLYOZÁS
Hermann Zoltán, Molnár T L (2008): Országos Kompetenciamérési adatbázis
Hermann Zoltán (2007): Iskolai kiadási egyenlőtlenségek, 1992-2005
Hermann Zoltán (2006): A helyi és a központi szint felelosség megosztása a hatékonyság javítása területén. Mit lehetne tenni a közoktatás hatékonyságának javítása érdekében? És kinek,
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2006): A közoktatás finanszírozása
Hermann Zoltán (2005): Hatékonysági problémák a közoktatásban
Hermann Zoltán (2005): The impact of labour market returns on schooling decisions after the lower secondary school
Hermann Zoltán (2005): A közoktatás hatékonysága
Hermann Zoltán (2005): Az önkormányzatok közötti kiadási egyenlőtlenségek a közoktatásban
Hermann Zoltán (2005): A falusi kisiskolák és a méretgazdaságossággal összefüggő hatékonyságveszteségek
Hermann Zoltán (2005): A demográfiai változás hatása az iskolai ráfordításokra
Hermann Zoltán (2005): A helyi munkaerőpiac hatása a középfokú továbbtanulási döntésekre - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X
Hermann Zoltán (2004): Az önkormányzatok közötti egyenlőtlenségek az általános iskolák finanszírozásában, és méltányossági célok az önkormányzati oktatáspolitikában
Hermann Zoltán (2004): A tanulásra fordított idő és az általános- és középiskola közötti átmenet
Hermann Zoltán, Horváth MT, Péteri G, Ungvári Gábor (2004): Allocation of local government functions
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 1215-1807 1788-2400
Hermann Zoltán (2004): Finanszírozási szekció, összefoglaló.
Hermann Zoltán (2004): Az oktatás munkaerőpiaci hozamának szerepe a középfokú továbbtanulási döntésekben
Hermann Zoltán (2004): A helyi költségvetési döntéshozatal szerepe az iskolák finanszírozásában
Hermann Zoltán (2004): Estimating primary school effectiveness from secondary schooling data
Hermann Zoltán (2004): Demographic change and the efficiency of primary schools in Hungary
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Kádár András, Németh Szilvia, Papp Z Attila, Székely Ágnes (2004): Irányelvek a roma tanulók szegregált oktatásának felszámolására
Hermann Zoltán (2003): Önkormányzati oktatásfinanszírozás és oktatáspolitika. (Muhelytanulmányok)
Hermann Zoltán (2003): Az általános iskolák közötti finanszírozási egyenlotlenségek: A településeken belüli különbségek - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818
Hermann Zoltán (2003): Finanszírozási szekció összefoglaló
Hermann Zoltán (2003): Továbbtanulási döntés az általános iskola végén
Balázs É, Hermann Zoltán (2002): Education management and finance in Hungary
Hermann Zoltán (2002): A helyi iskola működésének hatása a migrációra a kistelepüléseken
Hermann Zoltán (2002): A közoktatás társadalmi, gazdasági folyamatai
Hermann Zoltán (2001): Hatékonysági problémák a közoktatásban
Hermann Zoltán, Horváth M. Tamás, Péteri Gábor, Ungvári Gábor (1999): Allocation of local government functions: criteria and conditions
Hermann Zoltán, Horváth M. Tamás, Péteri Gábor, Ungvári Gábor (1998): Önkormányzati feladat-telepítés szempontjai és feltételei
2023 - Gyöngyvér Molnár - Zoltán Hermann [2023]: Short- and long-term effects of COVID-related kindergarten and school closures on first- to eighth-grade students’ school readiness skills and mathematics, reading and science learning, LEARNING AND INSTRUCTION, Volume 83/1
2023 - László Czaller - Zoltán Hermann [2023]: Return to skills and labour market size, REGIONAL STUDIES, Volume 57/5
2023 - Zoltán Hermann - Dániel Horn [2023]: The effect of decreased general training on skills and dropout - evidence from a vocational school reform in Hungary, EDUCATION ECONOMICS
2022 - Zsombor Zrubka, István Csabai, Zoltán Hermann, Dominik Golicki, Valentina Prevolnik-Rupel, Marko Ogorevc, László Gulácsi, Márta Péntek [2022]: Predicting Patient-Level 3-Level Version of EQ-5D Index Scores From a Large International Database Using Machine Learning and Regression Methods, Value in Health, Volume 25/9
2022 - Zoltán Hermann, Márta Péntek, László Gulácsi, Irén Anna Kopcsóné Németh, Zsombor Zrubka [2022]: Measuring the acceptability of EQ-5D-3L health states for different ages: a new adaptive survey methodology, The European Journal of Health Economics, Volume 23, pp. 1243–1255
2021 - Zoltán Hermann – Marianna Kopasz [2021]: Educational policies and the gender gap in test scores: a cross-country analysis, Research Papers in Education, Volume 36/4
2019 - Zsombor Zrubka, Zoltán Hermann, László Gulácsi, Valentin Brodszky, Fanni Rencz, Márta Péntek [2019]: Determinants of the acceptability of health problems in different ages: exploring a new application of the EQ VAS, The European Journal of Health Economics, Volume 20/Suppl1
2019 - Zsombor Zrubka, Zsuzsanna Beretzky, Zoltán Hermann, Valentin Brodszky, László Gulácsi, Fanni Rencz, Petra Baji, Dominik Golicki, Valentina Prevolnik-Rupel, Márta Péntek [2019]: A comparison of European, Polish, Slovenian and British EQ-5D-3L value sets using a Hungarian sample of 18 chronic diseases, The European Journal of Health Economics, Volume 20/Suppl1
Hermann Zoltán, Kisfalusi Dorottya (2025): School segregation, student achievement, and educational attainment in Hungary - INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPARATIVE SOCIOLOGY 0020-7152 1745-2554. DOI: 10.1177/00207152231198434
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2025): Munkaerőpiaci tükör, 2023-2024
Hermann Zoltán (2025): Kompetencia-tesztpontszámok és a munkapiaci tapasztalat kereseti hozama – előzetes eredmények
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2025): Az általános és szakképzés hatása a készségekre, a lemorzsolódásra és a végzettség megszerzésére – a 2013-as szakképzési reform hatása
Kisfalusi Dorottya, Hermann Zoltán, Keller Tamás (2025): Discrimination in track recommendation but not in grading - EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW 0266-7215 1468-2672. DOI: 10.1093/esr/jcae044
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2024): A közoktatás indikátorrendszere 2023
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Hőnich H, Horn Dániel, Varga Júlia (2024): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2024): Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz
Boza István, Hermann Zoltán, Horn Dániel (2024): The pandemic, socioeconomic disadvantage and learning outcomes in Hungary
Hermann Zoltán, Horváth H, Kisfalusi Dorottya (2024): Are separate classrooms inherently unequal? The effect of within-school sorting on the socioeconomic test score gap in Hungary - ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW 0272-7757 1873-7382. DOI: 10.1016/j.econedurev.2024.102582
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2024): Occupational regulation and labour market fluidity in ten European Countries
Hermann Zoltán, Kertesi Gábor, Varga Júlia (2024): A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2024.4.353
Boza István, Hermann Zoltán (2023): A koronavírus-járvány és az iskolai teszteredmények egyenlőtlensége
Czaller László, Hermann Zoltán (2023): Return to skills and labour market size - REGIONAL STUDIES 0034-3404 1360-0591. DOI: 10.1080/00343404.2022.2112560
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2023): The effect of decreased general training on skills and dropout - evidence from a vocational school reform in Hungary - EDUCATION ECONOMICS 0964-5292 1469-5782. DOI: 10.1080/09645292.2022.2160432
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2023): 使用观察数据检验因果问题 - FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW 2415-9271 2415-928X
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2023): Kimutatták a kutatók: meglepő eredménye lett a magyar oktatási reformnak
Hermann Zoltán, Kertesi Gábor, Varga Júlia (2023): A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció
Hermann Zoltán, Kisfalusi Dorottya (2023): Iskolai szegregáció, tanulói teljesítmény és iskolai továbbhaladás Magyarországon
Hermann Zoltán, Semjén András (2023): Az oktatásirányítás és -finanszírozás központosításának hatása az oktatási egyenlőtlenségekre
Molnár Gyöngyvér, Hermann Zoltán (2023): Short- and long-term effects of COVID-related kindergarten and school closures on first- to eighth-grade students’ school readiness skills and mathematics, reading and science learning - LEARNING AND INSTRUCTION 0959-4752 1873-3263. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2022.101706
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Péntek Márta, Kovács Levente, Drexler Dániel András, Békésy Mariann, Gulácsi László (2023): Exploring a Markov Model Framework to Quantify Societal Preferences, Concerning Age and Severity of Disease, for Health Resource Allocation - ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 1785-8860 1785-8860. DOI: 10.12700/APH.20.8.2023.8.10
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia, Varga Júlia (2022): A közoktatás indikátorrendszere 2021
Czaller László, Hermann Zoltán (2022): Return to skills and urban size
Hermann Zoltán, Péntek Márta, Gulácsi László, Kopcsóné Németh Irén Anna, Zrubka Zsombor (2022): Measuring the acceptability of EQ-5D-3L health states for different ages - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-021-01424-8
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2022): Távoktatási tapasztalatok a koronavírus járvány idején
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2022): A kompetenciaeredmények hatása a munkaerőpiaci sikerességre - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2022.2.177
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2022): Oksági kérdések vizsgálata megfigyeléses adatokon : a 2021. évi közgazdasági Nobel-díjasok munkássága - HITELINTÉZETI SZEMLE 1588-6883 2416-3201. DOI: 10.25201/HSZ.21.1.141
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2022): Answering causal questions using observational data : achievements of the 2021 Nobel laureates in economics - FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW 2415-9271 2415-928X. DOI: 10.33893/FER.21.1.141
Hermann Zoltán, Horváth Hedvig, Lindner Attila (2022): Hitelességi forradalom a társadalomtudományokban - MAGYAR TUDOMÁNY 0025-0325 1588-1245. DOI: 10.1556/2065.183.2022.5.10
Hermann Zoltán (2022): Participation in education, drop-out rate and repetition in the first year of the Covid pandemic
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2022): Remote learning during the coronavirus pandemic
Hermann Zoltán, Molnár Gyöngyvér (2022): A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása a tanulói teljesítményekre
Hermann Zoltán, Horváth Hedvig (2022): Tanári eredményesség és tanár–diák összepárosítás az általános iskolákban. Empirikus mintázatok három magyarországi tankerület adatai alapján - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2022.11.1377
Zrubka Zsombor, Csabai István, Hermann Zoltán, Golicki Dominik, Prevolnik-Rupel Valentina, Ogorevc Marko, Gulácsi László, Péntek Márta (2022): Predicting Patient-Level 3-Level Version of EQ-5D Index Scores From a Large International Database Using Machine Learning and Regression Methods - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2022.01.024
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2021): Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadványból
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2021): Educational policies and the gender gap in test scores - RESEARCH PAPERS IN EDUCATION 0267-1522 1470-1146. DOI: 10.1080/02671522.2019.1678065
Hermann Zoltán, Semjén András (2021): The effects of centralisation of school governance and funding on inequalities in education
Hermann Zoltán (2021): Részvétel az oktatásban, lemorzsolódás és évismétlés a covid járvány első évében
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2021): Távoktatás a koronavírus járvány idején
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2021): The effect of hospitalisation on the school performance of children
Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2020): Introduction
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2020): The Hungarian Labour Market, 2019
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2020): The impact of reading and mathematics test results on future earnings and employment
Hermann Zoltán (2020): The impact of school tracks on student performance in upper-secondary education
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2020): Application to and admission into upper-secondary education
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Tordai D (2020): The effect of the 2013 vocational education reform on student achievement
Hermann Zoltán (2020): The impact of decreasing compulsory school-leaving age on dropping out of school
Hermann Zoltán (2020): Hány diákhoz nem jut el az online távoktatás?
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2020): A gyermekek kórházban töltött idejének hatása az iskolai eredményességre
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2019): A közoktatás indikátorrendszere 2019
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2019): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2019” című kiadványhoz
Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Bevezető
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Munkaerőpiaci tükör, 2018
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Előszó
Hermann Zoltán (2019): Gender gaps in test scores in international comparison
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2019): Szövegértési és matematikai kompetencia hatása a keresetre és foglalkoztatási esélyekre
Hermann Zoltán (2019): A középfokú iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2019): Jelentkezés és felvétel a középfokú oktatásba
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Tordai D (2019): A 2013. évi szakképzési reform hatása a tanulók kompetenciáira
Hermann Zoltán (2019): A tankötelezettségi korhatár csökkentésének hatása a lemorzsolódásra
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Brodszky Valentin, Gulácsi László, Péntek Márta (2019): QUANTIFYING THE ACCEPTABILITY OF HEALTH PROBLEMS IN DIFFERENT AGES USING THE EQ-5D-3L INSTRUMENT - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2019.09.2231
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Gulácsi László, Brodszky Valentin, Rencz Fanni, Péntek Márta (2019): Determinants of the acceptability of health problems in different ages - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-019-01060-3
Zrubka Zsombor, Beretzky Zsuzsanna, Hermann Zoltán, Brodszky Valentin, Gulácsi László, Rencz Fanni, Baji Petra, Golicki Dominik, Prevolnik-Rupel Valentina, Péntek Márta (2019): A comparison of European, Polish, Slovenian and British EQ-5D-3L value sets using a Hungarian sample of 18 chronic diseases - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-019-01069-8
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2018): A közoktatás indikátorrendszere 2017
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2018): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2017” című kiadványhoz
Hermann Zoltán (2018): Nemek szerinti tesztpontszám-különbségek nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán (2018): A családi pótlék iskolába járáshoz kötésének hatása az iskolába járásra és az iskolai teljesítményre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2018): Demographic replacement
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2018): Educational policies and the gender gap in test scores
Semjén András, Le M, Hermann Zoltán (2018): The Goals and Consequences of the Centralization of Public Education in Hungary - ACTA EDUCATIONIS GENERALIS 2585-741X 2585-7444. DOI: 10.2478/atd-2018-0015
Wouters Thomas, Hermann Zoltán, Haelermans Carla (2018): Demand for secondary school characteristics
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Gulácsi László, Brodszky Valentin, Rencz Fanni, Péntek Márta (2018): PRM171 - DETERMINANTS OF THE ACCEPTABILITY OF HEALTH PROBLEMS IN DIFFERENT AGES: EXPLORING A NEW APPLICATION OF THE EQ VAS - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2018.09.2290
Diallo A, Hermann Zoltán (2017): Does teacher gender matter in Europe?
Ghysels J, Hermann Zoltán, Rud I, Somers M (2017): The effect of increased general education in vocational schools
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2017): Demográfiai csere
Bakó Tamás, Hermann Zoltán, Varga Júlia, Molnár György, [MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet] (2016): A 2015-2016. évi munkaerőpiaci helyzet és a folyamatok várható alakulása, hatása a növekedésre és az államháztartásra
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2016): Állami, önkormányzati, egyházi és alapítványi iskolák
Shewbridge C, Godfrey K, Hermann Zoltán, Nusche D (2016): Lithuania 2016
Shewbridge C, Godfrey K, Hermann Zoltán, Nusche D (2016): OECD Reviews of School Resources: Lithuania 2016. DOI: 10.1787/9789264252547-en
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Kertesi Gábor, Kézdi Gábor, Köllő János, Varga Júlia (2015): Az érettségi védelmében
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): A közoktatás indikátorrendszere 2015
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): Technikai útmutató "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványhoz
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): Szemelvények "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványból
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2013): Iskolázási mikroszimulációs modell (ISMIK) - a népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2013): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán (2013): Are you on the right track?
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2012): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2012): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X
Hermann Zoltán (2012): Eredményesség, esélyegyenlőség és termelékenység a közoktatásban nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2011): How inequality of opportunity and mean student performance are related? A quantile regression approach using PISA data
Hermann Zoltán (2011): A tanári jellemzők hatása a tanulói teljesítményre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2011): A közoktatás finanszírozása
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2011): The effects of social capital on wage income - CORVINUS JOURNAL OF SOCIOLOGY AND SOCIAL POLICY 2061-5558 2062-087X
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2011): How are inequality of opportunity and mean student performance related? A quantile regression approach using PISA data - REGIONAL AND SECTORAL ECONOMIC STUDIES 1578-4460
Hermann Zoltán (2010): Az önkormányzatok költségvetési helyzete és a kompetenciamérési eredmények települések közötti különbségei
Hermann Zoltán, Imre Anna, Kádárné Fülöp J, Nagy M, Sági Matild, Varga Júlia (2009): Pedagógusok, az oktatás kulcsszereplői. Összefoglaló jelentés az OECD nemzetközi tanárkutatás (TALIS) első eredményeiről
Hermann Zoltán (2009): A tanítással kapcsolatos felfogás és a tanítási gyakorlat életkor szerinti különbségei nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán (2008): Hogyan értelmezzük az iskolarendszer minőségi mutatóit nemzetközi összehasonlításban?
Hermann Zoltán (2008): Bevezető
Hermann Zoltán (2008): Iskolai kiadási egyenlőtlenségek - KORMÁNYZÁS KÖZPÉNZÜGYEK SZABÁLYOZÁS
Hermann Zoltán, Molnár T L (2008): Országos Kompetenciamérési adatbázis
Hermann Zoltán (2007): Iskolai kiadási egyenlőtlenségek, 1992-2005
Hermann Zoltán (2006): A helyi és a központi szint felelosség megosztása a hatékonyság javítása területén. Mit lehetne tenni a közoktatás hatékonyságának javítása érdekében? És kinek,
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2006): A közoktatás finanszírozása
Hermann Zoltán (2005): Hatékonysági problémák a közoktatásban
Hermann Zoltán (2005): The impact of labour market returns on schooling decisions after the lower secondary school
Hermann Zoltán (2005): A közoktatás hatékonysága
Hermann Zoltán (2005): Az önkormányzatok közötti kiadási egyenlőtlenségek a közoktatásban
Hermann Zoltán (2005): A falusi kisiskolák és a méretgazdaságossággal összefüggő hatékonyságveszteségek
Hermann Zoltán (2005): A demográfiai változás hatása az iskolai ráfordításokra
Hermann Zoltán (2005): A helyi munkaerőpiac hatása a középfokú továbbtanulási döntésekre - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X
Hermann Zoltán (2004): Az önkormányzatok közötti egyenlőtlenségek az általános iskolák finanszírozásában, és méltányossági célok az önkormányzati oktatáspolitikában
Hermann Zoltán (2004): A tanulásra fordított idő és az általános- és középiskola közötti átmenet
Hermann Zoltán, Horváth MT, Péteri G, Ungvári Gábor (2004): Allocation of local government functions
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 1215-1807 1788-2400
Hermann Zoltán (2004): Finanszírozási szekció, összefoglaló.
Hermann Zoltán (2004): Az oktatás munkaerőpiaci hozamának szerepe a középfokú továbbtanulási döntésekben
Hermann Zoltán (2004): A helyi költségvetési döntéshozatal szerepe az iskolák finanszírozásában
Hermann Zoltán (2004): Estimating primary school effectiveness from secondary schooling data
Hermann Zoltán (2004): Demographic change and the efficiency of primary schools in Hungary
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Kádár András, Németh Szilvia, Papp Z Attila, Székely Ágnes (2004): Irányelvek a roma tanulók szegregált oktatásának felszámolására
Hermann Zoltán (2003): Önkormányzati oktatásfinanszírozás és oktatáspolitika. (Muhelytanulmányok)
Hermann Zoltán (2003): Az általános iskolák közötti finanszírozási egyenlotlenségek: A településeken belüli különbségek - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818
Hermann Zoltán (2003): Finanszírozási szekció összefoglaló
Hermann Zoltán (2003): Továbbtanulási döntés az általános iskola végén
Balázs É, Hermann Zoltán (2002): Education management and finance in Hungary
Hermann Zoltán (2002): A helyi iskola működésének hatása a migrációra a kistelepüléseken
Hermann Zoltán (2002): A közoktatás társadalmi, gazdasági folyamatai
Hermann Zoltán (2001): Hatékonysági problémák a közoktatásban
Hermann Zoltán, Horváth M. Tamás, Péteri Gábor, Ungvári Gábor (1999): Allocation of local government functions: criteria and conditions
Hermann Zoltán, Horváth M. Tamás, Péteri Gábor, Ungvári Gábor (1998): Önkormányzati feladat-telepítés szempontjai és feltételei
2023 - Gyöngyvér Molnár - Zoltán Hermann [2023]: Short- and long-term effects of COVID-related kindergarten and school closures on first- to eighth-grade students’ school readiness skills and mathematics, reading and science learning, LEARNING AND INSTRUCTION, Volume 83/1
2023 - László Czaller - Zoltán Hermann [2023]: Return to skills and labour market size, REGIONAL STUDIES, Volume 57/5
2023 - Zoltán Hermann - Dániel Horn [2023]: The effect of decreased general training on skills and dropout - evidence from a vocational school reform in Hungary, EDUCATION ECONOMICS
2022 - Zsombor Zrubka, István Csabai, Zoltán Hermann, Dominik Golicki, Valentina Prevolnik-Rupel, Marko Ogorevc, László Gulácsi, Márta Péntek [2022]: Predicting Patient-Level 3-Level Version of EQ-5D Index Scores From a Large International Database Using Machine Learning and Regression Methods, Value in Health, Volume 25/9
2022 - Zoltán Hermann, Márta Péntek, László Gulácsi, Irén Anna Kopcsóné Németh, Zsombor Zrubka [2022]: Measuring the acceptability of EQ-5D-3L health states for different ages: a new adaptive survey methodology, The European Journal of Health Economics, Volume 23, pp. 1243–1255
2021 - Zoltán Hermann – Marianna Kopasz [2021]: Educational policies and the gender gap in test scores: a cross-country analysis, Research Papers in Education, Volume 36/4
2019 - Zsombor Zrubka, Zoltán Hermann, László Gulácsi, Valentin Brodszky, Fanni Rencz, Márta Péntek [2019]: Determinants of the acceptability of health problems in different ages: exploring a new application of the EQ VAS, The European Journal of Health Economics, Volume 20/Suppl1
2019 - Zsombor Zrubka, Zsuzsanna Beretzky, Zoltán Hermann, Valentin Brodszky, László Gulácsi, Fanni Rencz, Petra Baji, Dominik Golicki, Valentina Prevolnik-Rupel, Márta Péntek [2019]: A comparison of European, Polish, Slovenian and British EQ-5D-3L value sets using a Hungarian sample of 18 chronic diseases, The European Journal of Health Economics, Volume 20/Suppl1
Employment history
1996 Közgazdaságtudományi Intézet, Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont,
2017 Közgazdaságtan Intézet, Budapesti Corvinus Egyetem
2000-2007 Kutatási Osztály, Országos Közoktatási Intézet
2017 Közgazdaságtan Intézet, Budapesti Corvinus Egyetem
2000-2007 Kutatási Osztály, Országos Közoktatási Intézet
Teaching
2017 Budapesti Corvinus Egyetem, Közgazdaságtudományi Kar