Institute of Economic Sciences
  • About us
    • The Institute
    • Researchers
    • The Research Center
    • Library
    • Databank
    • Job opportunities
  • Research
    • Research groups
    • Research themes
    • Projects
    • Publications
    • Published by KTI
    • • Labour market yearbook
    • • Public education indicator volume
    • • Competition and Regulation
    • • KTI Books
    • • Special volumes
    • Working papers
    • RePec
  • Teaching
    • Trainings
    • Predoc and trainee program
    • PhD supervision
    • Course portfolio
  • Events
    • Seminars
    • Conferences
    • Workshops
  • News and media
    • News
    • Blog @ Portfolio.hu
    • KTI in the news
    • Press contact
  • Contact
  • HU
  • EN
  • HU
  • EN
MTA Kiváló Kutatóhely
HUN - REN
  • About us
    • The Institute
    • Researchers
    • The Research Center
    • Library
    • Databank
    • Job opportunities
  • Research
    • Research groups
    • Research themes
    • Projects
    • Publications
    • Published by KTI
    • • Labour market yearbook
    • • Public education indicator volume
    • • Competition and Regulation
    • • KTI Books
    • • Special volumes
    • Working papers
    • RePec
  • Teaching
    • Trainings
    • Predoc and trainee program
    • PhD supervision
    • Course portfolio
  • Events
    • Seminars
    • Conferences
    • Workshops
  • News and media
    • News
    • Blog @ Portfolio.hu
    • KTI in the news
    • Press contact
  • Contact

Hermann Zoltán

senior research fellow, Economics of Education and Labour Research Group
hermann.zoltan@krtk.elte.hu
+36 30 816 42 67

Research topics
Publications
Awards
Research stays
Presentations
Studies
Employment history
Teaching
Languages

Hermann Zoltán a Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézetének tudományos munkatársa. 1996-ban a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem elvégzése után lett az intézet munkatársa. PhD fokozatát 2004-ben szerezte a Corvinus Egyetemen. 2000 óta az Országos Közoktatási Intézet kutatója. Tanított a Veszprémi Egyetemen és a Rajk László Szakkollégiumban. Kutatási területe az oktatás-gazdaságtan és a helyi közösségi gazdaságtan, ezen belül az iskolák működése és hatékonysága, az oktatási egyenlőtlenségek, a központi támogatások hatása és a helyi kormányzati szolgáltatások iránti kereslet.

Önéletrajz



Research topics

oktatásgazdaságtan
munkagazdaságtan

Publications

Csillag Márton, Hermann Zoltán (2025): The Role of Skills and Wages in Early Career Occupation Mobility
Hermann Zoltán, Kisfalusi Dorottya (2025): School segregation, student achievement, and educational attainment in Hungary - INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPARATIVE SOCIOLOGY 0020-7152 1745-2554. DOI: 10.1177/00207152231198434
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2025): Munkaerőpiaci tükör, 2023-2024
Hermann Zoltán (2025): Kompetencia-tesztpontszámok és a munkapiaci tapasztalat kereseti hozama – előzetes eredmények
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2025): Az általános és szakképzés hatása a készségekre, a lemorzsolódásra és a végzettség megszerzésére – a 2013-as szakképzési reform hatása
Kisfalusi Dorottya, Hermann Zoltán, Keller Tamás (2025): Discrimination in track recommendation but not in grading - EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW 0266-7215 1468-2672. DOI: 10.1093/esr/jcae044
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2024): A közoktatás indikátorrendszere 2023
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Hőnich H, Horn Dániel, Varga Júlia (2024): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2024): Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz
Boza István, Hermann Zoltán, Horn Dániel (2024): The pandemic, socioeconomic disadvantage and learning outcomes in Hungary
Hermann Zoltán, Horváth H, Kisfalusi Dorottya (2024): Are separate classrooms inherently unequal? The effect of within-school sorting on the socioeconomic test score gap in Hungary - ECONOMICS OF EDUCATION REVIEW 0272-7757 1873-7382. DOI: 10.1016/j.econedurev.2024.102582
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2024): Occupational regulation and labour market fluidity in ten European Countries
Hermann Zoltán, Kertesi Gábor, Varga Júlia (2024): A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2024.4.353
Boza István, Hermann Zoltán (2023): A koronavírus-járvány és az iskolai teszteredmények egyenlőtlensége
Czaller László, Hermann Zoltán (2023): Return to skills and labour market size - REGIONAL STUDIES 0034-3404 1360-0591. DOI: 10.1080/00343404.2022.2112560
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2023): The effect of decreased general training on skills and dropout - evidence from a vocational school reform in Hungary - EDUCATION ECONOMICS 0964-5292 1469-5782. DOI: 10.1080/09645292.2022.2160432
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2023): 使用观察数据检验因果问题 - FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW 2415-9271 2415-928X
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2023): Kimutatták a kutatók: meglepő eredménye lett a magyar oktatási reformnak
Hermann Zoltán, Kertesi Gábor, Varga Júlia (2023): A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció
Hermann Zoltán, Kisfalusi Dorottya (2023): Iskolai szegregáció, tanulói teljesítmény és iskolai továbbhaladás Magyarországon
Hermann Zoltán, Semjén András (2023): Az oktatásirányítás és -finanszírozás központosításának hatása az oktatási egyenlőtlenségekre
Molnár Gyöngyvér, Hermann Zoltán (2023): Short- and long-term effects of COVID-related kindergarten and school closures on first- to eighth-grade students’ school readiness skills and mathematics, reading and science learning - LEARNING AND INSTRUCTION 0959-4752 1873-3263. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2022.101706
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Péntek Márta, Kovács Levente, Drexler Dániel András, Békésy Mariann, Gulácsi László (2023): Exploring a Markov Model Framework to Quantify Societal Preferences, Concerning Age and Severity of Disease, for Health Resource Allocation - ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 1785-8860 1785-8860. DOI: 10.12700/APH.20.8.2023.8.10
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia, Varga Júlia (2022): A közoktatás indikátorrendszere 2021
Czaller László, Hermann Zoltán (2022): Return to skills and urban size
Hermann Zoltán, Péntek Márta, Gulácsi László, Kopcsóné Németh Irén Anna, Zrubka Zsombor (2022): Measuring the acceptability of EQ-5D-3L health states for different ages - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-021-01424-8
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2022): Távoktatási tapasztalatok a koronavírus járvány idején
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2022): A kompetenciaeredmények hatása a munkaerőpiaci sikerességre - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2022.2.177
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2022): Oksági kérdések vizsgálata megfigyeléses adatokon : a 2021. évi közgazdasági Nobel-díjasok munkássága - HITELINTÉZETI SZEMLE 1588-6883 2416-3201. DOI: 10.25201/HSZ.21.1.141
Hermann Zoltán, Horváth H, Lindner Attila (2022): Answering causal questions using observational data : achievements of the 2021 Nobel laureates in economics - FINANCIAL AND ECONOMIC REVIEW 2415-9271 2415-928X. DOI: 10.33893/FER.21.1.141
Hermann Zoltán, Horváth Hedvig, Lindner Attila (2022): Hitelességi forradalom a társadalomtudományokban - MAGYAR TUDOMÁNY 0025-0325 1588-1245. DOI: 10.1556/2065.183.2022.5.10
Hermann Zoltán (2022): Participation in education, drop-out rate and repetition in the first year of the Covid pandemic
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2022): Remote learning during the coronavirus pandemic
Hermann Zoltán, Molnár Gyöngyvér (2022): A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása a tanulói teljesítményekre
Hermann Zoltán, Horváth Hedvig (2022): Tanári eredményesség és tanár–diák összepárosítás az általános iskolákban. Empirikus mintázatok három magyarországi tankerület adatai alapján - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2022.11.1377
Zrubka Zsombor, Csabai István, Hermann Zoltán, Golicki Dominik, Prevolnik-Rupel Valentina, Ogorevc Marko, Gulácsi László, Péntek Márta (2022): Predicting Patient-Level 3-Level Version of EQ-5D Index Scores From a Large International Database Using Machine Learning and Regression Methods - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2022.01.024
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2021): Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadványból
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2021): Educational policies and the gender gap in test scores - RESEARCH PAPERS IN EDUCATION 0267-1522 1470-1146. DOI: 10.1080/02671522.2019.1678065
Hermann Zoltán, Semjén András (2021): The effects of centralisation of school governance and funding on inequalities in education
Hermann Zoltán (2021): Részvétel az oktatásban, lemorzsolódás és évismétlés a covid járvány első évében
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2021): Távoktatás a koronavírus járvány idején
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2021): The effect of hospitalisation on the school performance of children
Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2020): Introduction
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2020): The Hungarian Labour Market, 2019
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2020): The impact of reading and mathematics test results on future earnings and employment
Hermann Zoltán (2020): The impact of school tracks on student performance in upper-secondary education
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2020): Application to and admission into upper-secondary education
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Tordai D (2020): The effect of the 2013 vocational education reform on student achievement
Hermann Zoltán (2020): The impact of decreasing compulsory school-leaving age on dropping out of school
Hermann Zoltán (2020): Hány diákhoz nem jut el az online távoktatás?
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2020): A gyermekek kórházban töltött idejének hatása az iskolai eredményességre
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2019): A közoktatás indikátorrendszere 2019
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2019): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2019” című kiadványhoz
Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Bevezető
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Munkaerőpiaci tükör, 2018
Fazekas Károly, Csillag Márton, Hermann Zoltán, Scharle Ágota (2019): Előszó
Hermann Zoltán (2019): Gender gaps in test scores in international comparison
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2019): Szövegértési és matematikai kompetencia hatása a keresetre és foglalkoztatási esélyekre
Hermann Zoltán (2019): A középfokú iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2019): Jelentkezés és felvétel a középfokú oktatásba
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Tordai D (2019): A 2013. évi szakképzési reform hatása a tanulók kompetenciáira
Hermann Zoltán (2019): A tankötelezettségi korhatár csökkentésének hatása a lemorzsolódásra
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Brodszky Valentin, Gulácsi László, Péntek Márta (2019): QUANTIFYING THE ACCEPTABILITY OF HEALTH PROBLEMS IN DIFFERENT AGES USING THE EQ-5D-3L INSTRUMENT - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2019.09.2231
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Gulácsi László, Brodszky Valentin, Rencz Fanni, Péntek Márta (2019): Determinants of the acceptability of health problems in different ages - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-019-01060-3
Zrubka Zsombor, Beretzky Zsuzsanna, Hermann Zoltán, Brodszky Valentin, Gulácsi László, Rencz Fanni, Baji Petra, Golicki Dominik, Prevolnik-Rupel Valentina, Péntek Márta (2019): A comparison of European, Polish, Slovenian and British EQ-5D-3L value sets using a Hungarian sample of 18 chronic diseases - EUROPEAN JOURNAL OF HEALTH ECONOMICS 1618-7598 1618-7601. DOI: 10.1007/s10198-019-01069-8
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2018): A közoktatás indikátorrendszere 2017
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2018): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2017” című kiadványhoz
Hermann Zoltán (2018): Nemek szerinti tesztpontszám-különbségek nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán (2018): A családi pótlék iskolába járáshoz kötésének hatása az iskolába járásra és az iskolai teljesítményre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2018): Demographic replacement
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2018): Educational policies and the gender gap in test scores
Semjén András, Le M, Hermann Zoltán (2018): The Goals and Consequences of the Centralization of Public Education in Hungary - ACTA EDUCATIONIS GENERALIS 2585-741X 2585-7444. DOI: 10.2478/atd-2018-0015
Wouters Thomas, Hermann Zoltán, Haelermans Carla (2018): Demand for secondary school characteristics
Zrubka Zsombor, Hermann Zoltán, Gulácsi László, Brodszky Valentin, Rencz Fanni, Péntek Márta (2018): PRM171 - DETERMINANTS OF THE ACCEPTABILITY OF HEALTH PROBLEMS IN DIFFERENT AGES: EXPLORING A NEW APPLICATION OF THE EQ VAS - VALUE IN HEALTH 1098-3015 1524-4733. DOI: 10.1016/j.jval.2018.09.2290
Diallo A, Hermann Zoltán (2017): Does teacher gender matter in Europe?
Ghysels J, Hermann Zoltán, Rud I, Somers M (2017): The effect of increased general education in vocational schools
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2017): Demográfiai csere
Bakó Tamás, Hermann Zoltán, Varga Júlia, Molnár György, [MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet] (2016): A 2015-2016. évi munkaerőpiaci helyzet és a folyamatok várható alakulása, hatása a növekedésre és az államháztartásra
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2016): Állami, önkormányzati, egyházi és alapítványi iskolák
Shewbridge C, Godfrey K, Hermann Zoltán, Nusche D (2016): Lithuania 2016
Shewbridge C, Godfrey K, Hermann Zoltán, Nusche D (2016): OECD Reviews of School Resources: Lithuania 2016. DOI: 10.1787/9789264252547-en
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Kertesi Gábor, Kézdi Gábor, Köllő János, Varga Júlia (2015): Az érettségi védelmében
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): A közoktatás indikátorrendszere 2015
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): Technikai útmutató "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványhoz
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): Szemelvények "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványból
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2013): Iskolázási mikroszimulációs modell (ISMIK) - a népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2013): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán (2013): Are you on the right track?
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2012): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2012): A népesség iskolázottságának előrejelzése 2020-ig - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X
Hermann Zoltán (2012): Eredményesség, esélyegyenlőség és termelékenység a közoktatásban nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2011): How inequality of opportunity and mean student performance are related? A quantile regression approach using PISA data
Hermann Zoltán (2011): A tanári jellemzők hatása a tanulói teljesítményre
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2011): A közoktatás finanszírozása
Hermann Zoltán, Kopasz Marianna (2011): The effects of social capital on wage income - CORVINUS JOURNAL OF SOCIOLOGY AND SOCIAL POLICY 2061-5558 2062-087X
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2011): How are inequality of opportunity and mean student performance related? A quantile regression approach using PISA data - REGIONAL AND SECTORAL ECONOMIC STUDIES 1578-4460
Hermann Zoltán (2010): Az önkormányzatok költségvetési helyzete és a kompetenciamérési eredmények települések közötti különbségei
Hermann Zoltán, Imre Anna, Kádárné Fülöp J, Nagy M, Sági Matild, Varga Júlia (2009): Pedagógusok, az oktatás kulcsszereplői. Összefoglaló jelentés az OECD nemzetközi tanárkutatás (TALIS) első eredményeiről
Hermann Zoltán (2009): A tanítással kapcsolatos felfogás és a tanítási gyakorlat életkor szerinti különbségei nemzetközi összehasonlításban
Hermann Zoltán (2008): Hogyan értelmezzük az iskolarendszer minőségi mutatóit nemzetközi összehasonlításban?
Hermann Zoltán (2008): Bevezető
Hermann Zoltán (2008): Iskolai kiadási egyenlőtlenségek - KORMÁNYZÁS KÖZPÉNZÜGYEK SZABÁLYOZÁS
Hermann Zoltán, Molnár T L (2008): Országos Kompetenciamérési adatbázis
Hermann Zoltán (2007): Iskolai kiadási egyenlőtlenségek, 1992-2005
Hermann Zoltán (2006): A helyi és a központi szint felelosség megosztása a hatékonyság javítása területén. Mit lehetne tenni a közoktatás hatékonyságának javítása érdekében? És kinek,
Hermann Zoltán, Varga Júlia (2006): A közoktatás finanszírozása
Hermann Zoltán (2005): Hatékonysági problémák a közoktatásban
Hermann Zoltán (2005): The impact of labour market returns on schooling decisions after the lower secondary school
Hermann Zoltán (2005): A közoktatás hatékonysága
Hermann Zoltán (2005): Az önkormányzatok közötti kiadási egyenlőtlenségek a közoktatásban
Hermann Zoltán (2005): A falusi kisiskolák és a méretgazdaságossággal összefüggő hatékonyságveszteségek
Hermann Zoltán (2005): A demográfiai változás hatása az iskolai ráfordításokra
Hermann Zoltán (2005): A helyi munkaerőpiac hatása a középfokú továbbtanulási döntésekre - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X
Hermann Zoltán (2004): Az önkormányzatok közötti egyenlőtlenségek az általános iskolák finanszírozásában, és méltányossági célok az önkormányzati oktatáspolitikában
Hermann Zoltán (2004): A tanulásra fordított idő és az általános- és középiskola közötti átmenet
Hermann Zoltán, Horváth MT, Péteri G, Ungvári Gábor (2004): Allocation of local government functions
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 1215-1807 1788-2400
Hermann Zoltán (2004): Finanszírozási szekció, összefoglaló.
Hermann Zoltán (2004): Az oktatás munkaerőpiaci hozamának szerepe a középfokú továbbtanulási döntésekben
Hermann Zoltán (2004): A helyi költségvetési döntéshozatal szerepe az iskolák finanszírozásában
Hermann Zoltán (2004): Estimating primary school effectiveness from secondary schooling data
Hermann Zoltán (2004): Demographic change and the efficiency of primary schools in Hungary
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Kádár András, Németh Szilvia, Papp Z Attila, Székely Ágnes (2004): Irányelvek a roma tanulók szegregált oktatásának felszámolására
Hermann Zoltán (2003): Önkormányzati oktatásfinanszírozás és oktatáspolitika. (Muhelytanulmányok)
Hermann Zoltán (2003): Az általános iskolák közötti finanszírozási egyenlotlenségek: A településeken belüli különbségek - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1215-5233 1588-0818
Hermann Zoltán (2003): Finanszírozási szekció összefoglaló
Hermann Zoltán (2003): Továbbtanulási döntés az általános iskola végén
Balázs É, Hermann Zoltán (2002): Education management and finance in Hungary
Hermann Zoltán (2002): A helyi iskola működésének hatása a migrációra a kistelepüléseken
Hermann Zoltán (2002): A közoktatás társadalmi, gazdasági folyamatai
Hermann Zoltán (2001): Hatékonysági problémák a közoktatásban
Hermann Zoltán, Horváth M. Tamás, Péteri Gábor, Ungvári Gábor (1999): Allocation of local government functions: criteria and conditions
Hermann Zoltán, Horváth M. Tamás, Péteri Gábor, Ungvári Gábor (1998): Önkormányzati feladat-telepítés szempontjai és feltételei

2023 - Gyöngyvér Molnár - Zoltán Hermann [2023]: Short- and long-term effects of COVID-related kindergarten and school closures on first- to eighth-grade students’ school readiness skills and mathematics, reading and science learning, LEARNING AND INSTRUCTION, Volume 83/1
2023 - László Czaller - Zoltán Hermann [2023]: Return to skills and labour market size, REGIONAL STUDIES, Volume 57/5
2023 - Zoltán Hermann - Dániel Horn [2023]: The effect of decreased general training on skills and dropout - evidence from a vocational school reform in Hungary, EDUCATION ECONOMICS
2022 - Zsombor Zrubka, István Csabai, Zoltán Hermann, Dominik Golicki, Valentina Prevolnik-Rupel, Marko Ogorevc, László Gulácsi, Márta Péntek [2022]: Predicting Patient-Level 3-Level Version of EQ-5D Index Scores From a Large International Database Using Machine Learning and Regression Methods, Value in Health, Volume 25/9
2022 - Zoltán Hermann, Márta Péntek, László Gulácsi, Irén Anna Kopcsóné Németh, Zsombor Zrubka [2022]: Measuring the acceptability of EQ-5D-3L health states for different ages: a new adaptive survey methodology, The European Journal of Health Economics, Volume 23, pp. 1243–1255
2021 - Zoltán Hermann – Marianna Kopasz [2021]: Educational policies and the gender gap in test scores: a cross-country analysis, Research Papers in Education, Volume 36/4
2019 - Zsombor Zrubka, Zoltán Hermann, László Gulácsi, Valentin Brodszky, Fanni Rencz, Márta Péntek [2019]: Determinants of the acceptability of health problems in different ages: exploring a new application of the EQ VAS, The European Journal of Health Economics, Volume 20/Suppl1
2019 - Zsombor Zrubka, Zsuzsanna Beretzky, Zoltán Hermann, Valentin Brodszky, László Gulácsi, Fanni Rencz, Petra Baji, Dominik Golicki, Valentina Prevolnik-Rupel, Márta Péntek [2019]: A comparison of European, Polish, Slovenian and British EQ-5D-3L value sets using a Hungarian sample of 18 chronic diseases, The European Journal of Health Economics, Volume 20/Suppl1

Awards

Research stays

Presentations

Studies

Employment history

1996 Közgazdaságtudományi Intézet, Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont,
2017 Közgazdaságtan Intézet, Budapesti Corvinus Egyetem
2000-2007 Kutatási Osztály, Országos Közoktatási Intézet

Teaching

2017 Budapesti Corvinus Egyetem, Közgazdaságtudományi Kar

Languages

×
THE PANDEMIC,  SOCIOECONOMIC  DISADVANTAGE  AND  LEARNING  OUTCOMES  has been published, including a joint chapter by István Boza, Zoltán Hermann, and Dániel Horn

THE PANDEMIC, SOCIOECONOMIC DISADVANTAGE AND LEARNING OUTCOMES has been published, including a joint chapter by István Boza, Zoltán Hermann, and Dániel Horn

Research news

Kapcsolódó Tartalmak

New podcast interview featuring Gábor Békés

New article, co-authored by Imre Fertő, and Zoltán Bakucs in the journal Agris

Imre Fertő was elected a member of AES (Agricultural Economic Society) Executive Committee

New article by Péter Biró, and Gergely Csáji in the journal Games and Economic Behavior

New article, co-authored by Ádám Reiff in the journal Perspectives on Politics

New article by Imre Fertő, and Štefan Bojnec in the journal Scientific Reports

Conference presentation by Károly Miklós KISS at the 3rd International Conference on Applied Economics and Business

News, Uncategorized

Conference presentation by Ágnes CSEH

News, Uncategorized

New journal article by András Simonovits, and Mária Lackó

Research news

New article by István Kónya and Miklós Váry in the Journal of International Money and Finance

News, Uncategorized

New journal article, co-authored by Tibor Bareith

Research news

Journal article by Zoltán BAKUCS, Zsófia BENEDEK and Imre FERTŐ in AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

News, Uncategorized

László Á. Kóczy’s book released by Springer International Publishing AG

News, Uncategorized

New journal article, co-authored by Ágnes Cseh

Research news

Conference presentation by Balázs SZIKLAI at the EURO2019 – 30th European Conference on Operational Research

News, Uncategorized

Homepage

Contact

For Researchers

Privacy policy

HUN-REN CERS – Institute of Economics

Address: 1097 Budapest Tóth Kálmán u. 4.

Phone: (+36-1) 224 6700
E-mail: kti@krtk.elte.hu
Institute of Economic Sciences
©2025 ELTE KRTK – All rights reserved!