MTDP 2018/23
Károly Miklós Kiss, László Lőrincz, Zsolt Csáfordi, Balázs Lengyel
Kapcsolódó és nem kapcsolódó diverzifikáció válság és fellendülés időszakában / Related and unrelated diversification in crisis and in prosperity
Összefoglaló
Hogyan befolyásolja válság időszakban a többtermékes vállatok termékdiverzifikációs
döntéseit a termékek közti technológiai közelség? E kérdés megválaszolásához megvizsgáltuk
a termékspecifikus keresleti sokk hatását a magyar vállalatok termékportfóliójára 2005–2012
között. Azt találjuk, hogy a vállalatok termékportfóliója a termékek technológiai közelsége
szempontjából koherensebbé vált, amikor a vállalatokat keresleti sokk érte. Az empirikus
eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok válságidőszakban azon másodlagos termékek
termelését állítják le, vagy csökkentik nagyobb valószínűséggel, amelyek technológiailag
kevésbé kapcsolódnak a fő termékükhöz és erőforrásaikat inkább a technológiailag
kapcsolódó termékekre koncentrálják.