Abstract Elite schools in Hungary cherry pick high achieving students from general primary schools. The geographical coverage of elite schools has remained unchanged since 1999, when the establishment of new elite schools stopped. We exploit this geographical variation and estimate the impact of high achieving peers leaving the class on student achievement, behaviour, and aspirations for higher education. Our estimates indicate moderate but heterogeneous effects on those left behind in general primary schools.
A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet teljesítményéről A KRTK KTI a RePEc/IDEAS rangsorában, amely a világ közgazdaság-tudományi tanszékeit és intézeteit rangsorolja publikációs teljesítményük alapján, a legjobb ... Read More »
Tisztelt Kollégák! Tudományos kutatóként, intézeti vezetőként egész életünkben a kutatói szabadság és felelősség elve vezetett bennünket. Meggyőződésünk, hogy a tudomány csak akkor érhet el ... Read More »
2022-ben 152 kutató nyerte el az MTA Bolyai János Kutatási Ösztöndíját a szakértői értékelések és a kollégiumok javaslatai alapján, a Bolyai János Kutatási Ösztöndíj ... Read More »
A magyar oktatási rendszer aktuális teljesítményéről a minisztériumban sincs rendes visszajelzés, nem tudjuk, mi történik az iskolákban, és arról sincs konszenzus, mit várunk az ... Read More »
Új korszak a termékenység közgazdaságtanában – M. Doepke, A. Hannusch, F. Kindermann, M. Tertilt A new era in the economics of fertility Matthias ... Read More »