Skip to content
Search
Search
Close
Rólunk
HUN-REN KRTK
KTI
Igazgató
Tudományos Titkár
Projekt Asszisztensek
Tudományos Munkatársak
Aktív kutatók
Emeritus kutatók
Külső munkatársak
Korábbi munkatársak
Kutatási asszisztensek
Korábbi kutatási asszisztensek
Állásajánlatok
Hírek
Hírek
Események
Szeminárium
Egyéb
Média
KRTK Portfolio blog
Interjúk kutatóinkkal
Youtube
KTI
Kutatás
Kutatócsoportok
Projektek
Hazai finanszírozású
Európai finanszírozású
Egyéb
Koronavírus
Publikációk
Folyóiratcikkek
Nemzetközi
Hazai
KTI kiadványok
Munkaerőpiaci Tükör
Verseny és szabályozás
Indikátor kötet
KTI könyvek
Egyéb kiadványok
Műhelytanulmányok
Repec
Kapcsolat
Menu
Rólunk
HUN-REN KRTK
KTI
Igazgató
Tudományos Titkár
Projekt Asszisztensek
Tudományos Munkatársak
Aktív kutatók
Emeritus kutatók
Külső munkatársak
Korábbi munkatársak
Kutatási asszisztensek
Korábbi kutatási asszisztensek
Állásajánlatok
Hírek
Hírek
Események
Szeminárium
Egyéb
Média
KRTK Portfolio blog
Interjúk kutatóinkkal
Youtube
KTI
Kutatás
Kutatócsoportok
Projektek
Hazai finanszírozású
Európai finanszírozású
Egyéb
Koronavírus
Publikációk
Folyóiratcikkek
Nemzetközi
Hazai
KTI kiadványok
Munkaerőpiaci Tükör
Verseny és szabályozás
Indikátor kötet
KTI könyvek
Egyéb kiadványok
Műhelytanulmányok
Repec
Kapcsolat
hu
/
en
Rólunk
HUN-REN KRTK
KTI
Igazgató
Tudományos Titkár
Projekt Asszisztensek
Tudományos Munkatársak
Aktív kutatók
Emeritus kutatók
Külső munkatársak
Korábbi munkatársak
Kutatási asszisztensek
Korábbi kutatási asszisztensek
Állásajánlatok
Hírek
Hírek
Események
Szeminárium
Egyéb
Média
KRTK Portfolio blog
Interjúk kutatóinkkal
Youtube
KTI
Kutatás
Kutatócsoportok
Projektek
Hazai finanszírozású
Európai finanszírozású
Egyéb
Koronavírus
Publikációk
Folyóiratcikkek
Nemzetközi
Hazai
KTI kiadványok
Munkaerőpiaci Tükör
Verseny és szabályozás
Indikátor kötet
KTI könyvek
Egyéb kiadványok
Műhelytanulmányok
Repec
Kapcsolat
Menu
Rólunk
HUN-REN KRTK
KTI
Igazgató
Tudományos Titkár
Projekt Asszisztensek
Tudományos Munkatársak
Aktív kutatók
Emeritus kutatók
Külső munkatársak
Korábbi munkatársak
Kutatási asszisztensek
Korábbi kutatási asszisztensek
Állásajánlatok
Hírek
Hírek
Események
Szeminárium
Egyéb
Média
KRTK Portfolio blog
Interjúk kutatóinkkal
Youtube
KTI
Kutatás
Kutatócsoportok
Projektek
Hazai finanszírozású
Európai finanszírozású
Egyéb
Koronavírus
Publikációk
Folyóiratcikkek
Nemzetközi
Hazai
KTI kiadványok
Munkaerőpiaci Tükör
Verseny és szabályozás
Indikátor kötet
KTI könyvek
Egyéb kiadványok
Műhelytanulmányok
Repec
Kapcsolat
Teszt Ember
igazgató, tudományos főmunkatárs
Oktatás-gazdaságtan és munkapiac
teszt
horn.daniel@krtk.hu
+36 30 606 12 47
danielhorn.hu
Karriervonal
Nyelvtudás
Kutatási területek
Díjak, elismerések
Tanulmányok
Tanulmányi utak
Felsőoktatási tevékenység
Előadások
Munkahelyek
Publikációk
Nyelvtudás
Díjak, elismerések
Tanulmányok
Tanulmányi utak
Felsőoktatási tevékenység
Előadások
Munkahelyek
Publikációk
Karriervonal
Nyelvtudás
angol, felsőfok
német, középfok
Kutatási területek
oktatásgazdaságtan
munkaerőpiac
módszertan (ökonometria)
nem-kognitív képességek
Díjak, elismerések
2016
ELTE Ígéretes Kutatója
2011
CEE Best PhD Thesis Award, UniCredit & Universities Foundation
Tanulmányok
2004 - 2010
Central European University
, Political Science,
PhD
2003 - 2004
Central European University
, Political Science,
MA
1998 - 2002
Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem
, Közgazdasági Kar,
MSc
Tanulmányi utak
2012
European University Institute, Max Weber Fellow 2012-2013
2007
Mannheimer Zentrum für Europaeische Sozialforschung, visiting PhD student
Felsőoktatási tevékenység
2020-
Budapesti Corvinus Egyetem
Közgazdasági Intézet
habilitált docens
2018-2020
Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Társadalomtudományi Kar
docens
2012-2017
Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Társadalomtudományi Kar
adjunktus
2010-2012
Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Társadalomtudományi Kar
tanársegéd
Előadások
Első előadás European University Institute, Max Weber Fellow
Második előadás simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has
Harmadik előadás been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when
Munkahelyek
2019-
Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaságtudományi Intézet
2017-
Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaságtudományi Intézet
2010-2017
Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaságtudományi Intézet
2008-2010
Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaságtudományi Intézet
2004-2007
Országos Közoktatási Intézet
Kutatási Osztály
Publikációk
2022
Drucker, Luca Flóra; Dániel Horn, and Macej Jakubowski (2022) The labour market effects of the polish educational reform of 1999 Journal for Labour Market Research Vol 56 Paper: 13 online first
2022
Horn, Dániel and Hubert János Kiss (2022) Do individuals with children value the future more? Society and Economy Vol 44 : 3 pp. 295-309. , 15 p.
2022
Horn, Dániel, Hubert János Kiss, and Tünde Lénárd (2022) Preferences of adolescents – A dataset containing linked experimental task measures and register data, Data in Brief vol 42 Paper: 108088 , 9 p..
2022
Björn Högberg and Dániel Horn (2022) High-stakes national testing, gender and school stress in Europe – A difference-in-difference analysis, European Sociological Review, online fi
2022
Dániel Horn, Hubert János Kiss and Tünde Lénárd, (2022) Gender differences in preferences of adolescents: evidence from a large-scale classroom experiment. Journal of Economic Behavior and Organization. Vol. 194. February, pp. 478-522
2022
Sára Khayouti, Hubert János Kiss and Dániel Horn (2022) Does trust associate with political regime? Periodica Polytechnica Social and Management Sciences, online first,
2022
Hermann, Zoltán; Horn, Dániel ; Köllő, János ; Sebők, Anna ; Semjén, András ; Varga, Júlia (2022) A kompetenciaeredmények hatása a munkaerőpiaci sikerességre Közgazdasági Szemle vol. 69 : 2 pp. 177-198. , 22 p.
2021
Sára Khayouti, Hubert János Kiss and Dániel Horn (2021) Versengeni és együttműködni? Egy reprezentatív felmérés tanulságai, Közgazdasági szemle, 68(9)
2020
Dániel Horn and Hubert János Kiss (2020) Time preferences and their life outcome correlates: Evidence from a representative survey, PLoS One, July 30, 2020
2019
Fritz Schiltz, Deni Mazrekaj, Daniel Horn and Kristof De Witte (2019) Does it matter when your smartest peers leave your class? Evidence from Hungary. Labour Economics, Volume 59, August 2019, Pages 79-91
2018
Fritz Schiltz, Chiara Masci, Tommaso Agasisti and Dániel Horn (2018) Using regression tree ensembles to model interaction effects: a graphical approach. Applied Economics. July
2018
Horn, Dániel and Hubert János Kiss (2018) Which preferences associate with school performance? – Lessons from an exploratory study with university students. PLoS One, February
2016
Drucker, Luca and Dániel Horn (2016) Kisebb szelekció – nagyobb kereset: az 1999-es lengyel oktatási reform hatásának vizsgálata. Közgazdasági szemle, 63(9)
2016
Horn, Dániel (2016) The Effectiveness of Apprenticeship Training - a within track comparison of workplace-based and school-based vocational training in Hungary, Social Science Research, Vol 55. 139-154
2015
Fodor, Éva and Dániel Horn (2015) Economic development and gender equality: explaining variations in the gender poverty gap after socialism. Social Problems. vol. 62 issue 2. Pp. 286-308
2015
Gurzó, Klára and Dániel Horn (2015) A korai iskolai szelekció hosszú távú hatása: egy közpolitikai kísérlet tanulságai. Közgazdasági szemle, 62(10). 1070-1096
2014
Noelke, Clemens and Dániel Horn (2014) Social Transformation and the Transition from Vocational Education to Work in Hungary: A Differences-in-Differences Approach, European Sociological Review, 30 (4): 431-443
2014
Horn, Dániel (2014) A szakiskolai tanoncképzés rövid távú munkaerő-piaci hatásai Közgazdasági Szemle 61:(9) 975-999.o.
2013
Horn, Dániel (2013) Diverging performances: the detrimental effects of early educational selection on equality of opportunity in Hungary. Research in Social Stratification and Mobility, Vol. 32, June p. 25–43.
2009
Horn, Dániel (2009) Age of Selection Counts: a Cross-country Comparison of Educational Institutions, Educational Research and Evaluation, Vol. 15, No. 4, August, p.343–367
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
OK