Támogatói okirat száma, típusa: – 101089112, ERC-2022-COG
Az EDUCHANGE célja, hogy az egyik első olyan projekt legyen, amely egyidejűleg végez harmonizált helyi kísérleteket négy országban (Dánia, Németország, Magyarország, Izland) azzal a céllal, hogy csökkentsék az egyenlőtlenségeket az általános iskolából a középiskolába és a középiskolából a felsőoktatásba való átmenet során.
Míg az utóbbi években a szociológiában és a közgazdaságtanban egyre gyakoribbá váltak a kísérletek, az EDUCHANGE a szakirodalom öt kritikus hiányosságára világít rá: 1) Nincs olyan információs vagy pályaorientációs kísérlet, amelynek célja az egyenlőtlenségek csökkentése lenne a oktatási átmenetek során. 2) A kísérletek többsége a felsőoktatásba való átmenetre koncentrál, miközben elhanyagolja a korábbi átmeneteket, például az általános iskolából a középiskolába való átmenetet. 3) A korábbi kísérletek alig vették figyelembe a szakmai tanácsadók szerepét és tudását 4) A korábbi beavatkozások a diákok hiányos információit frissítették, de kizárólag az oktatás költségével és hozamával, miközben elhanyagolták az egyéb pszichológiai és szociális szempontokat. 5) A multimédiás technológiák fejlődését csak korlátozott mértékben integrálták a korábbi kísérletekbe.
Az EDUCHANGE legfontosabb eredményei a következők lesznek: (a) árnyaltabb koncepcionális megértése annak, hogy a pályaorientáció és a tájékoztatás hogyan csökkenti az egyenlőtlenségeket b) összehasonlító tanulmányok fognak születni a tanulóknak az oktatás költségeivel és hozamával kapcsolatos információiról, a sikeresség valószínűségéről és a különböző pszichológiai és társadalmi akadályokról (c) új tudás jön létre arról, hogy az intézményi környezet milyen mértékben befolyásolja azt, hogy az információnyújtás és a pályaorientáció csökkentheti-e az esélyegyenlőtlenségeket.