Témaszám: K143415
Egyre több nemzetközi bizonyíték áll rendelkezésre a kognitív és nem kognitív képességek iskolai sikerekben játszott szerepére vonatkozóan. Erről a szerepről azonban keveset tudunk Magyarországon. Bár a kognitív képességek (intelligencia) mérése már régóta standardizált és elfogadott, a nem kognitív készségek mérésére többféle módszer és megközelítés létezik. Ez nem meglepő, mivel a „nem kognitív” fogalom megértése is vita tárgyát képezi (bármi, ami nem kognitív, nem kognitív). Például a pszichológusok másként értik és mérik a nem kognitív képességeket, mint a közgazdászok. A kutatás számos, eddig nem elérhető egyedi adatbázis felhasználásával új bizonyítékokat kíván felmutatni a nem kognitív képességek szerepéről a magyar iskolai és munkaerő-piaci sikerekben, miközben szembe állítja a nem kognitív képességek megértésének három különböző megközelítését.