Témaszám: KKP144193
Egyes vállalatok sokkal sikeresebbek, mint mások. Ezek a különbségek országok között még nagyobbak: egy tipikus német vállalat jóval hatékonyabban működik, mint egy magyar. A vállalati siker egyik magyarázata a jobb menedzsmentben rejlik. A jobban vezetett vállalatokban a célok elérését minden téren rendszeresen mérik, és a dolgozók, vezetők ösztönzését szorosan ezen célokhoz kötik. Kutatásomban azt vizsgálom, hogy a jobb menedzserek országos szinten mennyivel járulnak hozzá a jobb gazdasági teljesítményhez. Három számszerűsíthető elméletet építek a menedzserek piacának tanulmányozására és német (1991-2021) és magyar (1980-2021) menedzser-adatok segítségével megbecslem ezeket. Megvizsgálom, hogyan nőtt a menedzseri pozíciók és menedzserek száma az 1990-es évek gazdasági liberalizációját követően, hogy a külföldi menedzserek mennyiben segítik a hazai gazdaságot, és a kereskedelmi gyakorlatok vállalatközi terjedését a menedzserek mozgásával. A kutatásom bemutatja, hogy a menedzserek piacának hatékony működése hogyan segíti a nemzetgazdasági szintű feljődést.