Horn Dániel

senior research fellow, Economics of Education and Labour Research Group
horn.daniel@krtk.elte.hu
+36 30 606 12 47

Research topics
Publications
Awards
Research stays
Presentations
Studies
Employment history
Teaching
Languages

Horn Dániel a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végzett 2002-ben, ahol Rajk Szakkollégista volt. Tanulmányait a Közép-Európai Egyetemen folytatta, ahol politikatudományi MA majd PhD fokozatot szerzett. 2002 és 2007 között az Országos Közoktatási Intézet munkatársa, majd a 2007-es évet a Mannheimi Európai Társadalomkutatási Központban (MZES) tölti. A Közgazdaság-tudományi Intézethez 2008-ban csatlakozott. A 2012/13-as tanévben Max Weber poszt-doktori ösztöndíjas a firenzei European University Institute-ban.

2019 Augusztusa óta az intézet igazgatója, és Oktatás-gazdaságtan és Munkapiac csoport vezetője. Kutatási területéhez tartozik az oktatási intézményrendszerek hatása az eredményességre és a méltányosságra, és az egyéni kognitív és nem-kognitív képességek hatása az iskolai sikerességre. Tanított többek között a Rajk László, Széchenyi Isvtán, Bibó István és Angelusz Róbert szakkollégiumokban. 2010 és 2020 között az ELTEcon félállású munkatársa volt. 2020 Februárja óta a Corvinus Egyetem Közgazdasági Intézetének félállású docense.

Önéletrajz

Publikációk

 



Research topics

oktatásgazdaságtan
munkaerőpiac
módszertan (ökonometria)
nem-kognitív képességek

Publications

Hermann Zoltán, Horn Dániel (2025): Az általános és szakképzés hatása a készségekre, a lemorzsolódásra és a végzettség megszerzésére – a 2013-as szakképzési reform hatása
Horn Dániel (2025): A középiskolások készségeinek változása
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2025): Fontosabb-e a jövő, ha van gyereked? A gyerekes családok időpreferenciái
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2024): A közoktatás indikátorrendszere 2023
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Hőnich H, Horn Dániel, Varga Júlia (2024): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2024): Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2023” című kiadványhoz
Boza István, Hermann Zoltán, Horn Dániel (2024): The pandemic, socioeconomic disadvantage and learning outcomes in Hungary
Ertl Antal, Kiss Hubert János, Horn Dániel (2024): Economic Preferences across Generations and Family Clusters
Horn Dániel, Kiss Hubert János, Szabó-Morvai Ágnes (2024): Delayed school entry increases internal locus of control
Lénárd Tünde, Horn Dániel, Kiss Hubert János (2024): Competition, confidence and gender. DOI: 10.1016/j.joep.2024.102746
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2023): The effect of decreased general training on skills and dropout - evidence from a vocational school reform in Hungary - EDUCATION ECONOMICS 0964-5292 1469-5782. DOI: 10.1080/09645292.2022.2160432
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2023): Kimutatták a kutatók: meglepő eredménye lett a magyar oktatási reformnak
Boza István, Horn Dániel (2023): Contribution of High School Heterogeneity to the Wage Variation of Young Workers
Boza István, Horn Dániel (2023): Az iskolák heterogenitásának hozzájárulása a későbbi béregyenlőtlenségekhez a fiatal munkavállalók esetében
Horn Dániel (2023): A hatosztályos gimnáziumi szelekció és eredményesség
Khayouti Sára, Kiss Hubert János, Horn Dániel (2023): Does Trust Associate with Political Regime?. DOI: 10.3311/PPso.17839
Lénárd Tünde, Horn Dániel, Kiss Hubert János (2023): Competition, confidence and gender
Munkácsy Balázs, Horn Dániel, Molnár Gyöngyvér (2023): Felsőoktatási sikeresség és az önszabályozáshoz kapcsolódó pszichológiai és viselkedés-gazdaságtani tényezők. DOI: 10.14232/iskkult.2023.12.63
Szabó-Morvai Ágnes, Horn Dániel, Lovász Anna, De Witte K (2023): Universal preschool and cognitive skills - the role of school starting age as a moderating factor. DOI: 10.1016/j.ecresq.2023.04.004
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia, Varga Júlia (2022): A közoktatás indikátorrendszere 2021
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2022): Távoktatási tapasztalatok a koronavírus járvány idején
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2022): A kompetenciaeredmények hatása a munkaerőpiaci sikerességre - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 1588-113X. DOI: 10.18414/KSZ.2022.2.177
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2022): Remote learning during the coronavirus pandemic
Csóka Imola, Horn Dániel (2022): A kisgimnáziumok hatása az egyetemekre való bekerülés esélyére
Drucker Luca Flóra, Horn Dániel, Jakubowski M (2022): The labour market effects of the polish educational reform of 1999. DOI: 10.1186/s12651-022-00317-4
Drucker Luca Flóra, Horn Dániel (2022): Oktatási reform: mit tanulhatnak a magyarok a lengyel oktatási reformból?
Horn Dániel, Kiss Hubert János, Lénárd Tünde (2022): Gender differences in preferences of adolescents. DOI: 10.1016/j.jebo.2021.12.015
Horn Dániel, Kiss Hubert János, Lénárd Tünde (2022): Preferences of adolescents – A dataset containing linked experimental task measures and register data. DOI: 10.1016/j.dib.2022.108088
Horn Dániel, Bartal Anna Mária (2022): Fehér könyv a Covid-19-járvány társadalmi-gazdasági hatásairól
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2022): Do individuals with children value the future more?. DOI: 10.1556/204.2022.00010
Horn Dániel, Lindner Attila (2022): Kézdi Gábor emlékszám. Közgazdasági szemle, 69. évf. 11. sz. (2022. november)
Horn Dániel (2022): Az Országos kompetenciamérés kutatói adatbázisa és felhasználása
Horn Dániel, Khayouti Sára, Kiss Hubert János (2022): Risk preference and Covid-19
Högberg B, Horn Dániel (2022): National high-stakes testing, gender, and school stress in Europe. DOI: 10.1093/esr/jcac009
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Hőnich H, Varga Júlia (2021): Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadványból
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Kinga (2021): Távoktatás a koronavírus járvány idején
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2021): The effect of hospitalisation on the school performance of children
Horn Dániel, Kiss Hubert János, Lénárd Tünde (2021): Gender differences in preferences of adolescents
Horn Dániel, Khayouti Sára, Kiss Hubert János (2021): Kockázati preferencia és a covid-19
Högberg B, Horn Dániel (2021): High-stakes national testing, gender and school stress in Europe – A difference-in-difference analysis
Khayouti Sára, Kiss Hubert János, Horn Dániel (2021): Versengeni és együttműködni? Egy reprezentatív felmérés tanulságai
Khayouti Sára, Kiss Hubert János, Horn Dániel (2021): Versengeni és együttműködni? Egy reprezentatív felmérés tanulságai. DOI: 10.18414/KSZ.2021.9.966
Khayouti Sára, Kiss Hubert János, Horn Dániel (2021): Tényleg versenyeznek egymással a magyarok, vagy képesek vagyunk együttműködni? Itt a válasz
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2020): The impact of reading and mathematics test results on future earnings and employment
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Tordai D (2020): The effect of the 2013 vocational education reform on student achievement
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2020): A gyermekek kórházban töltött idejének hatása az iskolai eredményességre
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2020): Do individuals with children value the future more?
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2020): Time preferences and their life outcome correlates. DOI: 10.1371/journal.pone.0236486
Horn Dániel (2020): The short-term labour market effects of apprenticeship training in vocational schools
Khayouti Sára, Kiss Hubert János, Horn Dániel (2020): Patient democracies?
Khayouti Sára, Kiss Hubert János, Horn Dániel (2020): Does trust associate with political regime?
Lénárd Tünde, Horn Dániel, Kiss Hubert János (2020): Does political pressure on ‘gender’ engender danger for scientific research? Evidence from a randomized controlled trial
Lénárd Tünde, Horn Dániel, Kiss Hubert János (2020): Does politicizing ‘gender’ influence the possibility of conducting academic research? Evidence from a randomized controlled trial. DOI: 10.1016/j.econlet.2020.109022
Lénárd Tünde, Horn Dániel, Kiss Hubert János (2020): Hogyan befolyásolják a társadalmi csoportok közti nem-kognitív képesség különbségek az oktatási egyenlőtlenségeket?
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2019): A közoktatás indikátorrendszere 2019
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2019): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2019” című kiadványhoz
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Köllő János, Sebők Anna, Semjén András, Varga Júlia (2019): Szövegértési és matematikai kompetencia hatása a keresetre és foglalkoztatási esélyekre
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Tordai D (2019): A 2013. évi szakképzési reform hatása a tanulók kompetenciáira
Drucker Luca Flóra, Horn Dániel, Kiss Hubert János (2019): Gender differences in preferences in the literature
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2019): Gender differences in risk aversion and patience
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2019): Time preferences and their life outcome correlates
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2019): Kinek nincs ma bankszámlája Magyarországon?. DOI: 10.25201/HSZ.18.4.3554
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2019): Who does not have a bank account in Hungary today?. DOI: 10.33893/FER.18.4.3554
Horn Dániel (2019): A szakiskolai tanoncképzés rövid távú munkaerőpiaci hatásai
Schiltz F, Mazrekaj D, Horn Dániel, De Witte K (2019): Does It Matter When Your Smartest Peers Leave Your Class? Evidence from Hungary.. DOI: 10.1016/j.labeco.2019.04.001
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2018): A közoktatás indikátorrendszere 2017
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2018): Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2017” című kiadványhoz
Drucker Luca Flóra, Horn Dániel, Kiss Hubert János (2018): Nemek közötti preferenciakülönbségek a szakirodalomban
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2018): Which preferences associate with school performance? Lessons from an exploratory study with university students. DOI: 10.1371/journal.pone.0190163
Schiltz F, Masci C, Agasisti T, Horn Dániel (2018): Using regression tree ensembles to model interaction effects. DOI: 10.1080/00036846.2018.1489520
Schiltz Fritz, Mazrekaj Deni, Horn Dániel, De Witte Kristof (2018): Does It Matter When Your Smartest Peers Leave Your Class? Evidence from Hungary
Drucker L F, Horn Dániel (2017): The long-term effectsof increased general education
Horn Dániel, Kiss Hubert János (2017): Which preferences associate with school performance?
Schiltz F, Masci C, Agasisti T, Horn Dániel (2017): Using Machine Learning To Model Interaction Effects In Education
Schiltz F, Masci C, Agasisti T, Horn Dániel (2017): Using Machine Learning to Model Interaction Effects in Education
Szabó-Morvai Ágnes, Horn Dániel, Lovász Anna, De Witte K (2017): Human capital effects of kindergarten and school enrolment timing
Drucker Luca Flóra, Horn Dániel (2016): Decreased tracking, increased earning
Drucker Luca Flóra, Horn Dániel (2016): Kisebb szelekció – nagyobb kereset. DOI: 10.18414/KSZ.2016.9.944
Horn Dániel (2016): The effectiveness of apprenticeship training. DOI: 10.1016/j.ssresearch.2015.09.002
Horn Dániel, Kónya István (2016): Bevándorlók kulturális integrációját meghatározó tényezők
Horn Dániel, Keller Tamás, Róbert Péter (2016): Early tracking and competition. DOI: 10.4337/9781785367267.00017
Horn Dániel, Kónya István (2016): Determinants of the cultural integration of immigrants
(2015): Analysis of developments in EU capital flows in the global context (2nd report). DOI: 10.2874/297399
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Kertesi Gábor, Kézdi Gábor, Köllő János, Varga Júlia (2015): Az érettségi védelmében
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): A közoktatás indikátorrendszere 2015
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): Technikai útmutató "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványhoz
Hajdu Tamás, Hermann Zoltán, Horn Dániel, Varga Júlia, Varga Júlia (2015): Szemelvények "A közoktatás indikátorrendszere 2015" című kiadványból
Fodor Éva, Horn Dániel (2015): "Economic development" and gender equality
Fodor Éva, Horn Dániel (2015): "Economic development" and gender equality. DOI: 10.1093/socpro/spv007
Gurzó K, Horn Dániel (2015): A korai iskolai szelekció hosszú távú hatása. DOI: 10.18414/KSZ.2015.10.1070
Horn Dániel (2015): Az iskolai hozzáadott érték mérése
Horn Dániel, Keller Tamás (2015): Hungary: the impact of gender culture. DOI: 10.4337/9781784715038.00023
Horn Dániel (2014): A tanoncképzés rövidtávú munkaerőpiaci hatásai
Horn Dániel (2014): A szakiskolai tanoncképzés rövid távú munkaerő-piaci hatásai
Horn Dániel (2014): The effectiveness of apprenticeship training
Noelke C, Horn Dániel (2014): Social transformation and the transition from vocational education to work in Hungary. DOI: 10.1093/esr/jcu048
Tóth István György, Horn Dániel, Medgyesi Márton (2014): Rising inequalities
Horn Dániel, Szőke B (2013): Az aggregált foglalkoztatás becslésének modelljei és a magyar előrejelzés
Horn Dániel (2013): A munkakereslet nemzetközi tendenciái
Horn Dániel (2013): Diverging performances. DOI: 10.1016/j.rssm.2013.01.002
Horn Dániel (2013): Workplace-based vocational training in Central and Eastern Europe
Horn Dániel (2013): School-based vocational or workplace-based apprenticeship training?
Horn Dániel (2012): Educational selectivity and preferences about education spending
Horn Dániel (2012): Jövedelmi egyenlőtlenség és választási hajlandóság
Horn Dániel (2012): Catching cheaters in Hungary ‐ estimating the ratio of suspicious classes on the National Assessment of Basic Competencies tests
Horn Dániel (2012): Early selection in Hungary
van de Werfhorst H G, Tóth István György, Horn Dániel, Medgyesi Márton, Notten N, Haas C, Burgoon B (2012): Political and cultural impacts of growing inequalities
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2011): How inequality of opportunity and mean student performance are related? A quantile regression approach using PISA data
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2011): How are inequality of opportunity and mean student performance related? A quantile regression approach using PISA data - REGIONAL AND SECTORAL ECONOMIC STUDIES 1578-4460
Bálint M, Szabó Zs, Horn Dániel (2011): Hungary
Horn Dániel (2011): Az oktatási elszámoltathatósági rendszerek elmélete
Horn Dániel (2011): A munkakereslet nemzetközi tendenciái
Horn Dániel, Szőke B (2011): Az aggregált foglalkoztatás becslésének modelljei és a magyar előrejelzés
Horn Dániel (2011): Income inequality and voter turnout
Lancee B, Burgoon B, Corneo G, Horn Dániel, Medgyesi Márton, van de Werfhorst H (2011): Political and cultural impacts of inequality
Noelke C, Horn Dániel (2011): Social transformation and the transition from vocational education to work
Horn Dániel (2010): A kisgimnáziumok szerepe a szelekcióban
Horn Dániel (2010): Essays on educational institutions and inequality of opportunity
Horn Dániel (2010): The political background of structural changes in the educational system of Hungary, 1985-1994
Horn Dániel (2009): Age of selection counts. DOI: 10.1080/13803610903087011
Horn Dániel (2008): Age of selection counts
Horn Dániel (2007): A note on the importance of within country standardization when conducting multilevel analysis
Horn Dániel (2007): Conservative States, Stratified Education, Unequal Opportunity
Neuwirth Gábor, Horn Dániel (2007): A középiskolai munka néhány mutatója 2006
Horn Dániel (2006): Are some educational systems more equitable than others?
Horn Dániel (2006): Kistelepülések kisiskolái
Horn Dániel, Sinka E (2006): A közoktatás minősége és eredményessége
Horn Dániel, Balázsi Ildikó, Takács Szabolcs, Zhang Y (2006): Tracking and inequality of learning outcomes in Hungarian secondary schools. DOI: 10.1007/s11125-006-9003-9
Horn Dániel, Kiss N (2006): A tanulás elősegítése és az iskolavezetés
Horn Dániel (2006): Do small settlement schools provide education of inferior quality?
Horn Dániel (2006): Az iskolavezetés és az eredményesség a magyar középfokú iskolákban
Horn Dániel (2005): Mennyibe kerül egy gyerek?
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 1215-1807 1788-2400
Hermann Zoltán, Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei
Hermann Zoltán, Horn Dániel, Kádár András, Németh Szilvia, Papp Z Attila, Székely Ágnes (2004): Irányelvek a roma tanulók szegregált oktatásának felszámolására
Horn Dániel (2004): Do small settlements provide education of inferior quality
Horn Dániel (2004): Mennyibe kerül egy gyerek?

2023 - Szabó-Morvai, Ágnes, Dániel Horn, Anna Lovász, and Kristof De Witte (2023) Universal Preschool and Cognitive Skills – the Role of School Starting Age as a Moderating Factor. Early Childhood Research Quarterly 64:278–89
2023 - Hermann, Zoltán and Dániel Horn (2023) The effect of decreased general training on skills and dropout - Evidence from a vocational school reform in Hungary, Education Economics, Vol 31. Issue 6,
2023 - Sára Khayouti, Hubert János Kiss and Dániel Horn (2023) Does trust associate with political regime? Periodica Polytechnica Social and Management Sciences, online first, https://doi.org/10.3311/PPso.17839
2022 - Drucker, Luca Flóra; Dániel Horn, and Macej Jakubowski (2022) The labour market effects of the polish educational reform of 1999 Journal for Labour Market Research Vol 56 Paper: 13 online first https://doi.org/10.1186/s12651-022-00317-4
2022 - Horn, Dániel and Hubert János Kiss (2022) Do individuals with children value the future more? Society and Economy Vol 44 : 3 pp. 295-309. , 15 p. https://doi.org/10.1556/204.2022.00010
2022 - Horn, Dániel, Hubert János Kiss, and Tünde Lénárd (2022) Preferences of adolescents – A dataset containing linked experimental task measures and register data, Data in Brief vol 42 Paper: 108088 , 9 p. https://doi.org/10.1016/j.dib.2022.108088
2022 - Björn Högberg and Dániel Horn (2022) High-stakes national testing, gender and school stress in Europe – A difference-in-difference analysis, European Sociological Review, online first https://doi.org/10.1093/esr/jcac009
2022 - Dániel Horn, Hubert János Kiss and Tünde Lénárd, (2022) Gender differences in preferences of adolescents: evidence from a large-scale classroom experiment. Journal of Economic Behavior and Organization. Vol. 194. February, pp. 478-522 https://doi.org/10.1016j.jebo.2021.12.015
2022 - Hermann, Zoltán; Horn, Dániel ; Köllő, János ; Sebők, Anna ; Semjén, András ; Varga, Júlia (2022) A kompetenciaeredmények hatása a munkaerőpiaci sikerességre Közgazdasági Szemle vol. 69 : 2 pp. 177-198. , 22 p. http://dx.doi.org/10.18414/KSZ.2022.2.177
2021 - Sára Khayouti, Hubert János Kiss and Dániel Horn (2021) Versengeni és együttműködni? Egy reprezentatív felmérés tanulságai, Közgazdasági szemle, 68(9) https://doi.org/10.18414KSZ.2021.9.966
2020 - Dániel Horn and Hubert János Kiss (2020) Time preferences and their life outcome correlates: Evidence from a representative survey, PLoS One, July 30, 2020 https://doi.org/10.1371/journal.pone.0236486
2019 - Fritz Schiltz, Deni Mazrekaj, Daniel Horn and Kristof De Witte (2019) Does it matter when your smartest peers leave your class? Evidence from Hungary. Labour Economics, Volume 59, August 2019, Pages 79-91 https://doi.org/10.1016/j.labeco.2019.04.001
2018 - Fritz Schiltz, Chiara Masci, Tommaso Agasisti and Dániel Horn (2018) Using regression tree ensembles to model interaction effects: a graphical approach. Applied Economics. July https://doi.org/10.1080/00036846.2018.1489520
2018 - Horn, Dániel and Hubert János Kiss (2018) Which preferences associate with school performance? – Lessons from an exploratory study with university students. PLoS One, February https://doi.org/10.1371/journal.pone.0190163
2016 - Drucker, Luca and Dániel Horn (2016) Kisebb szelekció – nagyobb kereset: az 1999-es lengyel oktatási reform hatásának vizsgálata. Közgazdasági szemle, 63(9) http://dx.doi.org/10.18414/KSZ.2016.9.944
2016 - Horn, Dániel (2016) The Effectiveness of Apprenticeship Training - a within track comparison of workplace-based and school-based vocational training in Hungary, Social Science Research, Vol 55. 139-154 https://doi.org/10.1016/j.ssresearch.2015.09.002
2015 - Fodor, Éva and Dániel Horn (2015) Economic development and gender equality: explaining variations in the gender poverty gap after socialism. Social Problems. vol. 62 issue 2. Pp. 286-308 https://doi.org/10.1093/socpro/spv007
2015 - Gurzó, Klára and Dániel Horn (2015) A korai iskolai szelekció hosszú távú hatása: egy közpolitikai kísérlet tanulságai. Közgazdasági szemle, 62(10). 1070-1096 http://dx.doi.org/10.18414/KSZ.2015.10.1070
2014 - Noelke, Clemens and Dániel Horn (2014) Social Transformation and the Transition from Vocational Education to Work in Hungary: A Differences-in-Differences Approach, European Sociological Review, 30 (4): 431-443 https://doi.org/10.1093/esr/jcu048
2014 - Horn, Dániel (2014) A szakiskolai tanoncképzés rövid távú munkaerő-piaci hatásai Közgazdasági Szemle 61:(9) 975-999.o. http://www.kszemle.hu/tartalom/cikk.php?id=1498
2013 - Horn, Dániel (2013) Diverging performances: the detrimental effects of early educational selection on equality of opportunity in Hungary. Research in Social Stratification and Mobility, Vol. 32, June p. 25–43. http://dx.doi.org/10.1016/j.rssm.2013.01.002
2009 - Horn, Dániel (2009) Age of Selection Counts: a Cross-country Comparison of Educational Institutions, Educational Research and Evaluation, Vol. 15, No. 4, August, p.343–367 https://doi.org/10.1080/13803610903087011
2006 - Horn, Dániel; Ildikó Balázsi; Szabolcs Takács and Yanhong Zhang (2006) Tracking and Inequality of Learning Outcomes in Hungarian Secondary Schools, Prospects. December. p.433-446 https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000150784

Awards

2024 Corvinus Research Excellence Award
2023 Corvinus Research Excellence Award
2022 Corvinus Research Excellence Award
2016 ELTE Ígéretes Kutatója
2011 CEE Best PhD Thesis Award, UniCredit & Universities Foundation

Research stays

2012 European University Institute, Max Weber Fellow 2012-2013
2007 Mannheimer Zentrum für Europaeische Sozialforschung, visiting PhD student

Studies

2004-2010 Central European University, Political Science, PhD
2003-2004 Central European University, Political Science, MA
1997-2002 Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Közgazdasági Kar, MSc

Employment history

2019-2023 Közgazdaságtudományi Intézet, Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, igazgató, igazgató
2019 Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközponttudományos főmunkatárs, csoportvezető, csoportvezető
2017-2019 Közgazdaságtudományi Intézet, HUN-REN Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközponttudományos főmunkatárs, tudományos főmunkatárs
2010-2017 Közgazdaságtudományi Intézet, Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközponttudományos munkatárs, tudományos munkatárs
2008-2010 Közgazdaságtudományi Intézet, Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközponttudományos segédmunkatárs, tudományos segédmunkatárs
2004-2007 Országos Közoktatási Intézet, Kutatási Osztály, tudományos munkatárs, tudományos munkatárs

Teaching

2020 Budapesti Corvinus Egyetem, Közgazdasági Intézet, habilitált docens
2018-2020 Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Társadalomtudományi Kar, docens
2012-2018 Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Társadalomtudományi Kar, adjunktus
2010-2012 Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Társadalomtudományi Kar, tanársegéd

Languages

angol, felsőfok
német, középfok
×

Kapcsolódó Tartalmak