A közoktatás indikátorrendszere 2019
Budapest, 2019. december 30.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Lénárd Tünde
Olvasószerkesztő: Székács István
E kiadvány megjelenését támogatta a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2019
Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2019” című kiadványhoz
Budapest, 2019. december 30.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Lénárd Tünde
E kiadvány megjelenését támogatta a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete
Copyright © MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2019
Szemelvények A közoktatás indikátorrendszere 2019 kiadványból
Budapest, 2019.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia
A kiadvány megjelenését támogatta a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2019
Borító © Vigyázó Zsófia, 2019
A közoktatás indikátorrendszere 2019” című kiadvány a KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetében kidolgozott, a magyar közoktatási rendszer jellemzőit leíró indikátor-rendszer harmadik kiadása, mely 2018-ig tartalmazza az indikátorok frissített értékeit.
2015-ben dolgoztuk a ki az MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetében a közoktatási indikátorrendszert, azzal a céllal, hogy létrejöjjön Magyarországon egy rendszeres kiadvány, amely egyaránt alkalmas arra, hogy a szakpolitikai döntéshozók könnyen és pontosan tájékozódjanak a közoktatás aktuális állapotáról, illetve trendjeiről, és hogy az érdeklődő szakértő és nem szakértő közönség megismerje a magyar közoktatást jellemző legfontosabb mutatókat. Olyan indikátorokat alakítottunk ki, melyek amellett, hogy számszerűen leírják a jelenlegi helyzetet, lehetőséget adnak a mutatók ismételt megfigyelésére, mivel rendszeres adatgyűjtéseken alapulnak, melyek lehetővé teszik, hogy a kiadvány időközönként frissíthető, megjelentethető legyen. A mostani kiadás követi a 2015-ös első, és 2017-es második kiadás felépítését.
Valamennyi indikátor adatai online elérhetők, letölthetők a kiadványból, az adattáblákban az indikátorok értékeit olyan bontásokban is közöljük, melyek máshol nem hozzáférhetőek. Újdonságot jelent, hogy a 2019. évi kiadványban az adattáblák már nem csak magyar, hanem angol nyelven is elérhetőek, valamint, hogy a kiadványt kiegészítettük egy angol nyelvű összefoglalóval és angol nyelvű tartalomjegyzékkel is. A kötetet – a korábbi kiadásokhoz hasonlóan – kiegészíti a „Technikai útmutató A közoktatás indikátorrendszere 2019 című kiadványhoz”, mely minden egyes indikátornak ismerteti számítási módját és az egyes indikátorokhoz felhasznált adatok pontos forrását.