hu / en

Látlelet a magyarországi bevásárlóközösségekről

kek borito_2025_1k

Benedek Zsófia

Kultúra és Közösség, 16. évf. 1. sz. pp. 55-60. (2025)

 

Absztrakt:

A tanulmány bemutatja a magyarországi bevásárlóközösségek működését, fejlődését, valamint szerepét a helyi élelmiszerrendszerek fenntartható átalakításában. A bevásárlóközösségek olyan fogyasztóközpontú, alulról jövő kezdeményezések, amelyek közvetlenül kötik össze a helyi élelmiszertermelőket a fogyasztókkal. Ezek a közösségek elősegítik a friss, helyi termékek elérését, miközben stabil, kiszámítható bevételi forrást biztosítanak a termelők számára. A bevásárlóközösségek, bár az egyes közösségek túllépnek a növekedési kényszeren, mégis értelmezhetőek a fennálló piaci körülmények között is, ezért lehetnek különösen alkalmasak a fenntarthatóbb élelmiszerrendszerre történő átállásban. A szektor terjeszkedése elsősorban hálózatosodáson keresztül történik. A kihívások közé tartozik az önkéntes munkaerő nagy aránya, valamint az alacsonyabb szocioökonómiai státuszú szereplők bevonzása.
Kulcszavak: Kosárközösség, helyi élelmiszer, rövid ellátási lánc, fenntarthatóság, növekedési kényszer

https://www.kulturaeskozosseg.hu/pdf/2025/01/07_Benedek_2025_01.pdf

2025

Ápr

18

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

31

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

1

2

3

4

Következő hónap >
a

2025

Ápr

18

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

31

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

1

2

3

4

Következő hónap >