hu / en

A közoktatás indikátorrendszere 2021

A közoktatás indikátorrendszere 2021 width=

Budapest, 2022.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Hőnich Heléna
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Herskovits Dávid
Olvasószerkesztő: Székács István
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2022.
Borító © Vigyázó Zsófia, 2022

 width=Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadványhoz

Budapest, 2022.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Hőnich Heléna
Horn Dániel
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Herskovits Dávid
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2022
Borító © Vigyázó Zsófia, 2022

Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadványból width=
Budapest, 2022.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Hőnich Heléna
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Herskovits Dávid
Olvasószerkesztő: Székács István
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2021
Borító © Vigyázó Zsófia, 2022

„A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadvány a KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetében kidolgozott, a magyar közoktatási rendszer jellemzőit adatokkal leíró jelzőszámrendszer negyedik kiadása, mely 2020-ig tartalmazza az indikátorok frissített értékeit.

2015-ben dolgoztuk a ki a Közgazdaság-tudományi Intézetben a közoktatási indikátorrendszert, azzal a céllal, hogy létrejöjjön Magyarországon egy rendszeres kiadvány, amely egyaránt alkalmas arra, hogy a szakpolitikai döntéshozók könnyen és pontosan tájékozódjanak a közoktatás aktuális állapotáról, illetve trendjeiről, és hogy az érdeklődő szakértő és nem szakértő közönség megismerje a magyar közoktatást jellemző legfontosabb mutatókat. Olyan indikátorokat alakítottunk ki, melyek amellett, hogy számszerűen leírják a jelenlegi helyzetet, lehetőséget adnak a mutatók ismételt megfigyelésére, mivel rendszeres adatgyűjtéseken alapulnak, melyek lehetővé teszik, hogy a kiadvány időközönként frissíthető, megjelentethető legyen. A mostani kiadás követi a korábbi kiadások  felépítését, de néhány új indikátort is tartalmaz, egy-két indikátort pedig elhagytunk a kiadványból, vagy azért mert nem álltak rendelkezésre az új adatok, vagy abból a célból, hogy az indikátorok száma kezelhető maradjon.

A kiadványból  valamennyi indikátor adatai letölthetők a 2010 és 2020 közötti évekre, az adattáblákban az indikátorok értékeit esetenként olyan bontásokban is közöljük, melyek máshol nem hozzáférhetőek. Az előző kiadáshoz hasonlóan, a 2021. évi kiadványban az adattáblák már nem csak magyar, hanem angol nyelven is elérhetőek, a kiadvány tartalmaz egy angol nyelvű összefoglalóval és angol nyelvű tartalomjegyzéket is.  A kötetet – a korábbi kiadásokhoz hasonlóan – kiegészíti a „Technikai útmutató A közoktatás indikátorrendszere 2021 című kiadványhoz”, mely minden egyes indikátornak ismerteti számítási módját és az egyes indikátorokhoz felhasznált adatok pontos forrását.

2022

Szep

26

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

29

30

31

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

1

2

Következő hónap >
a

2022

Szep

26

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

29

30

31

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

1

2

Következő hónap >